Tisková prohlášení - seznam

Rekonstrukce Nuselského mostu pokračuje i v letošním roce

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) pokračuje v celkové rekonstrukci Nuselského mostu. V roce 2013 proběhla oprava středního dělícího pasu a výměna stožárů veřejného osvětlení. V dalším roce 2014 TSK provedla instalaci nová izolace mostovky a nové povrchy vozovek ve středních a rychlých jízdních pruzích v obou směrech.

 

Rekonstrukce letošního roku je plánována od 1. 3. 2015 do 15. 12. 2015. Zhotovitel provede novou izolaci mostovky, nový povrch vozovky v pomalém pruhu a nový přilehlý chodník ve směru do centra. Nedílnou součástí je sanace pláště celého mostu, která bude současně probíhat s prací na chodníkové římse a bude se provádět ze zavěšené lávky, opěry se budou sanovat z lešení od 15. 3. 2015.   

 

„Celková rekonstrukce Nuselského mostu je plánována s výhledem kompletního dokončení v roce 2016. Jedná se o jednu z nejdůležitějších dopravních cest, kterou Praha má, proto celou rekonstrukci rozdělujeme do více etap, abychom zachovali potřebnou průjezdnost,“ uvedl Ladislav Pivec, šéf TSK a dodává; „po celou dobu rekonstrukce budou vždy zachovány minimálně dva jízdní pruhy pro oba směry.“

 

Termíny dopravních opatření:

28. 2. – 1. 3. 2015 se bude provádět úprava přejezdů na předmostí Nuselského mostu.

1. 3. – 15. 12. 2015 se bude provádět samotná sanace pláště a výměna povrch vozovky v pravém (pomalém) jízdním pruhu a chodníků směrem do centra bude uzavřen.

Rekonstrukce pravého pruhu ve směru z centra bude probíhat po dokončení prací ve směru do centra (termín bude upřesněn).

 

Více o Nuselském mostě:

Most byl dostavěn roku 1973.

Délka: 485 metrů

Šířka: 26,5 m

Konstrukce: železobetonová rámová konstrukce a čtyři pilíře

Průměrná výška: 42,5 m nad údolím

Tloušťka stěn: od 30 do 110 cm.

Uvnitř se nachází tubus metra, který má lichoběžníkový průřez a výšku téměř 6,5 m.