Praha, 6. srpna 2024 – Technická správa komunikací (TSK) provede po dobu tří víkendů od 10. srpna plánovanou výměnu těsnícího gumového profilu mostního závěru na Nuselském mostě (X676..3). Tato nezbytná oprava je součástí pravidelné údržby a má za cíl zajistit dlouhodobou funkčnost a bezpečnost mostu.
Při pravidelných kontrolách bylo zjištěno zatékání skrze mostní závěr do prostoru metra v místě trakce vysokého napětí. Abychom předešli vážnějším problémům a zajistili bezpečný provoz metra, je nutné vyměnit těsnící profil mostního závěru. Tím zajistíme také bezproblémový provoz samotného mostu.
Omezení dopravy: Z důvodu zajištění bezpečnosti pracovníků a kvality provedení prací bude nutné provést částečné omezení dopravy na Nuselském mostě. Omezení se týká především nočních hodin, aby byl co nejmenší dopad na běžný provoz a bezpečnost souprav metra. Některé části mostního závěru musí být opraveny v době, kdy soupravy metra nejsou v provozu.
Termíny budou teprve stanoveny v rámci koordinačního jednání s příslušným silničním správním úřadem a včas zveřejněny.
Omlouváme se za případné komplikace a děkujeme za pochopení.
Zhotovitel opravy: CIRMON s.r.o.
https://opravujeme.to/action/1882/
Zajímavosti - Nuselský most prošel úspěšnou rekonstrukcí
Nuselský most, ikonická stavba spojující centrum Prahy s Pankrácí, byl v letech 2011 až 2017 podroben rozsáhlé rekonstrukci. Tato investice byla nezbytná kvůli závažným problémům, jako bylo zatékání, koroze a poškození betonových konstrukcí. Díky této rekonstrukci byl most nejen opraven, ale i modernizován a je nyní připraven sloužit dalším generacím.
Proč bylo nutné rekonstruovat?
Již v roce 2010 odhalily důkladné diagnostické průzkumy celou řadu závažných závad, zejména v oblasti zatékání, koroze a poškození betonových konstrukcí. Tyto problémy byly způsobeny kombinací stáří mostu, intenzivního provozu a nepříznivých klimatických podmínek.
Rekonstrukce krok za krokem
Rekonstrukce, zahájená v roce 2011, probíhala postupně v několika etapách. Mezi klíčové práce patřilo:
- 2011: Výměna nefunkčních dilatačních závěrů, které byly hlavním zdrojem zatékání.
-
2013-2017: Hlavní fáze rekonstrukce zahrnující:
- Sanaci betonových konstrukcí
- Výměnu mostního svršku
- Opravu a hydroizolaci
- Instalaci nových zábradlí a osvětlení
- 2017: Dokončení prací a uvedení mostu do plného provozu
Zajímavosti:
- Speciální technologie: Pro opravu byly použity unikátní zavěšené pracovní lávky vážící celkem 140 tun, které umožnily přístup k obtížně dosažitelným místům.
- Zachování provozu: I během rekonstrukce byl na mostě zachován provoz alespoň dvou jízdních pruhů v každém směru.
- Dlouhá životnost: Díky provedené rekonstrukci se výrazně prodloužila životnost Nuselského mostu.