Tisková prohlášení - seznam

PLÁNOVANÁ VÝMĚNA TĚSNÍCÍHO PROFILU MOSTNÍHO ZÁVĚRU NA NUSELSKÉM MOSTĚ

Praha, 6. srpna 2024Technická správa komunikací (TSK) provede po dobu tří víkendů od 10. srpna plánovanou výměnu těsnícího gumového profilu mostního závěru na Nuselském mostě (X676..3). Tato nezbytná oprava je součástí pravidelné údržby a má za cíl zajistit dlouhodobou funkčnost a bezpečnost mostu.

Při pravidelných kontrolách bylo zjištěno zatékání skrze mostní závěr do prostoru metra v místě trakce vysokého napětí. Abychom předešli vážnějším problémům a zajistili bezpečný provoz metra, je nutné vyměnit těsnící profil mostního závěru. Tím zajistíme také bezproblémový provoz samotného mostu.

Omezení dopravy: Z důvodu zajištění bezpečnosti pracovníků a kvality provedení prací bude nutné provést částečné omezení dopravy na Nuselském mostě. Omezení se týká především nočních hodin, aby byl co nejmenší dopad na běžný provoz a bezpečnost souprav metra. Některé části mostního závěru musí být opraveny v době, kdy soupravy metra nejsou v provozu.

Termíny budou teprve stanoveny v rámci koordinačního jednání s příslušným silničním správním úřadem a včas zveřejněny.

Omlouváme se za případné komplikace a děkujeme za pochopení.

Zhotovitel opravy: CIRMON s.r.o.

https://opravujeme.to/action/1882/

Zajímavosti - Nuselský most prošel úspěšnou rekonstrukcí

Nuselský most, ikonická stavba spojující centrum Prahy s Pankrácí, byl v letech 2011 až 2017 podroben rozsáhlé rekonstrukci. Tato investice byla nezbytná kvůli závažným problémům, jako bylo zatékání, koroze a poškození betonových konstrukcí. Díky této rekonstrukci byl most nejen opraven, ale i modernizován a je nyní připraven sloužit dalším generacím.

Proč bylo nutné rekonstruovat?

Již v roce 2010 odhalily důkladné diagnostické průzkumy celou řadu závažných závad, zejména v oblasti zatékání, koroze a poškození betonových konstrukcí. Tyto problémy byly způsobeny kombinací stáří mostu, intenzivního provozu a nepříznivých klimatických podmínek.

Rekonstrukce krok za krokem

Rekonstrukce, zahájená v roce 2011, probíhala postupně v několika etapách. Mezi klíčové práce patřilo:

  • 2011: Výměna nefunkčních dilatačních závěrů, které byly hlavním zdrojem zatékání.
  • 2013-2017: Hlavní fáze rekonstrukce zahrnující:
    • Sanaci betonových konstrukcí
    • Výměnu mostního svršku
    • Opravu a hydroizolaci
    • Instalaci nových zábradlí a osvětlení
  • 2017: Dokončení prací a uvedení mostu do plného provozu

Zajímavosti:

  • Speciální technologie: Pro opravu byly použity unikátní zavěšené pracovní lávky vážící celkem 140 tun, které umožnily přístup k obtížně dosažitelným místům.
  • Zachování provozu: I během rekonstrukce byl na mostě zachován provoz alespoň dvou jízdních pruhů v každém směru.
  • Dlouhá životnost: Díky provedené rekonstrukci se výrazně prodloužila životnost Nuselského mostu.