Tisková prohlášení - seznam

POSILUJEME KOMUNIKACI NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH

Technická správa komunikací spustila a v informační kampani poprvé výrazně využila svůj profil na sociální síti Facebook. Po Twitteru tak rozšířila své komunikační aktivity na sociálních sítích směrem k veřejnosti, a to s důrazem na rychlé a aktuální informování Pražanů o dopravních omezeních.

Technická správa komunikací spustila svůj facebookový profil ve zkušebním provozu letos na jaře. Od 1. května pak začala aktivně komunikovat s fanoušky tohoto profilu a širokou veřejností. „Cílem je přinášet okamžité informace o naší činnosti, a to nejen o tom, co připravujeme, ale i jak jednotlivé stavby probíhají a co při nich děláme. Lidé totiž často nemají představu, co je a co naopak není součástí naší práce. To vše už bez využití sociálních sítí není v dnešní rychlé době možné, proto jsme se rozhodli tuto komunikaci posílit,“ říká Jozef Sinčák, generální ředitel TSK. Primárním cílem všech profilů TSK je informovat o dopravních omezeních, která v souvislosti s opravami komunikací vznikají a která mají dopad na životy obyvatel i návštěvníků hlavního města. „Lidé často sdílejí informace, které se jich přímo dotýkají. A protože se pohybují v okruhu svých přátel a ve skupinách lidí se stejnými zájmy i životním stylem, šíří se informace díky sociálním sítím dál až k těm, které potřebujeme informovat,“ dodává Barbora Lišková, tisková mluvčí TSK.

Příkladem je informační kampaň připravená na jedno z nejzásadnějších omezení letošního roku – rekonstrukci Vídeňské ulice. „Natočili jsme čtyři videa, v nichž jsme týden dopředu informovali o připravovaném omezení s objízdnými trasami. Domluvili jsme se na spolupráci s městskou částí Praha-Kunratice, která nám hodně pomohla při dalším šíření potřebných informací. Tyto příspěvky následně sdílely profily dalších okolních městských částí a nejrůznějších zájmových skupin. Výsledkem byl zásah 70 000 lidí během pěti dnů, a to pouze díky videím na Facebooku,“ shrnuje Petr Jansa, vedoucí oddělení styku s veřejností TSK. Celkem na sociálních sítích informace přímo od TSK o rekonstrukci Vídeňské ulice mělo více než 100 000 lidí.

Součástí komunikace jsou nejen informace o připravovaných stavbách a z nich vyplývajících dopravních omezeních, ale také informace a fotografie z průběhu staveb, o údržbě tunelů, případně aktuální zprávy, které se dotýkají všech oblastí, jež má TSK ve správě. Ta tak nyní aktivně komunikuje nejen na internetových stránkách tsk-praha.cz, ale i na twitterovém a facebookovém účtu. „Jsme si vědomi, že každá síť má svá specifika a své fanoušky. Nejde prostě jen kopírovat jeden text kamkoliv. Chceme jít postupnou cestou. Nyní se soustředíme na komunikaci s veřejností. Pro nás je důležitá zpětná vazba a poskytování informací lidem, ne jen jakési splnění úkolu,“ říká Petr Jansa a dodává: „Víme, že se na nás bude snášet vlna kritiky. Sociální sítě k tomu doslova svádí, zvláště v případě, že naše práce přináší lidem komplikace v běžném životě. Zatím ovšem máme s reakcemi na náš profil pozitivní zkušenost a věříme, že lidé, které stav Prahy zajímá a chtějí konstruktivně a věcně přispět ke zlepšení situace, budou převažovat.“