Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s. dokončila v průběhu prázdnin opravy desítek pražských komunikací. Především v případě oprav významných dopravních tepen se podařilo původně plánované práce výrazně zkrátit. Například nový povrch na Dobříšské ulici mohli řidiči začít používat o týden dříve. Opravu Wilsonovy ulice mezi mimoúrovňovou křižovatkou Bulhar a začátkem Hlávkova mostu jsme dokončili o 16 dní dříve a opravy povrchu na Jiráskově mostě komplikovaly řidičům život o 15 dní kratší dobu, než jsme plánovali. Zásluhu na zkrácení termínů má nejen teplé počasí s minimem srážek, byť tropické teploty sužovaly dělníky dodavatelských společností, ale nemalou měrou také spolupráce se samotnými dodavateli, kteří po dohodě urychlili harmonogramy jednotlivých staveb nebo jednotlivé etapy spojili a pracovali v prodloužených směnách i o víkendech.
MAPA A SEZNAM NEJVÝZNAMNĚJŠÍCH STAVEB TSK a. s. PO 3. 9. 2018
Současně jsme na některých stavbách dokončili dílčí etapy, jako například demolici staré protihlukové stěny ve Slánské ulici v Řepích, opravu chodníků a komunikace v ulici Na Slupi směrem do centra nebo nový povrch směrem do centra v ulici K Barrandovu. Na řadě míst budou práce pokračovat i po začátku školního roku. Do ulice K Barrandovu se vrátíme až na počátku října, ale dále pokračují rekonstrukce Husitské, Nuselské, Zenklovy, Českobrodské nebo Libušské, sanace mostu V Holešovičkách a opravy u Národního muzea. Také na řadě míst budeme dělat běžnou údržbu, kdy položíme nový povrch.
3 otázky pro Petra Smolku, generálního ředitele TSK a.s.
Klíčové opravy silnic se často dějí během letních prázdnin. Z jakého důvodu?
V letních měsících je na hlavních tazích prokazatelně nižší dopravní zatížení. Vzniká tím více prostoru pro stavební práce, což celý proces urychluje, a také objízdné trasy nejsou přetěžovány tolik, jako by byly běžně. Zároveň nebylo možné opravy odkládat, neboť některé komunikace byly ve špatném technickém stavu.
Proč se nepracuje v noci?
Provádět stavební práce v zastavěných oblastech, obcích či chráněných územích není v noci vždy možné, zejména kvůli porušení hygienických limitů. Práce v nočních hodinách je vhodná zejména v lokalitách, kde neobtěžuje okolní subjekty (mimo obce), nebo u jednorázových krátkodobých akcí (bourací práce). Případně také v místech, kde se využije nižší intenzity provozu v nočních hodinách.
Letos v létě doprava v Praze zkolabovala. Jak na to TSK reagovala?
Na situaci jsme zareagovali urychlením harmonogramu jednotlivých staveb, přesunem termínů nebo spojením jednotlivých etap stavebních prací. Vše se realizovalo v prodloužených směnách i o víkendu a několik klíčových staveb se tak dokončilo před plánovaným termínem. Například rekonstrukce silnic v ulici Koněvova, Wilsonova, Dobříšská a opravy na Jiráskově mostě.