Vyhrazená stání pro instituce
Složky Integrovaného záchranného systému, městské části a neziskové organizace zřízené hlavním městem Prahou či městskou částí mohou v odůvodněných případech požádat o zábor veřejného prostranství za účelem vyhrazeného parkovacího stání. Zde najdete všechny potřebné informace a návod, jak o zřízení vyhrazeného parkovacího stání požádat.
O vyhrazené parkovací stání mohou v odůvodněných případech požádat tyto instituce:
- Magistrát hl. m. Prahy
- Policie České republiky
- Městská policie hl. m. Prahy
- Hasičský záchranný sbor
- Městské části
- Neziskové organizace zřízené hl. m. Prahou nebo městskou částí
Dokumenty, které budete potřebovat
- Vyplněná žádost
- Předběžný souhlas odboru dopravy příslušné městské části nebo oddělení Silničního správního úřadu Magistrátu hl. m. Prahy (u místních komunikací I. třídy), kde bude uveden rozsah a termín záboru.
- Zřizovací listina – u neziskových organizací zřízených hl. m. Prahou
- Plná moc k podpisu smlouvy
- Situační plánek se zakresleným a okótovaným záborem (vyhrazeným parkovacím stáním), který musí být schválený odborem dopravy příslušné městské části
Jak podat žádost
- Jednoduše, z pohodlí domova nebo kanceláře, prostřednictvím našeho online formuláře
- Osobně v našem kontaktním centru
- Poštou na adresu sídla naší společnosti
- Elektronicky do datové schránky: mivq4t3
Provedeme vás postupem vyřízení žádosti
- Stáhněte si žádost ve formátu PDF a vyplňte ji.
- Vyplněnou žádost nahrajte spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jedním z výše uvedených způsobů.
- My vaši žádost zpracujeme zpravidla ve lhůtě do 25 pracovních dnů. Tato lhůta zahrnuje dobu pro nutné úkony ke zpracování smluvního vztahu. Pokud nejsou podklady kompletní, nelze smluvní vztah uzavřít a zpracování žádosti je pozastaveno.
- Zajistíme vyvěšení na úřední desce – při zpracování žádosti je nutné záměr zveřejnit na elektronickou úřední desku Magistrátu hl. m. Prahy na 15 dnů.
- Po svěšení záměru vám zašleme k podpisu 4 výtisky Smlouvy o výpůjčce. Smlouvu je také možné podepsat po vyzvání na našem kontaktním centru. Preferovaná forma předání smluv je elektronickou formou.
- Po vašem podpisu nám všechny 4 výtisky Smlouvy o výpůjčce zašlete zpět.
- My následně smlouvy podepíšeme a zašleme vám zpět 2 výtisky spolu s pokyny dalšího postupu.
- Doručte 1 výtisk Smlouvy o výpůjčce na Odbor dopravy městské části (podle místa parkování), případně na Odbor pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy, jedná-li se o komunikaci v správě Magistrátu hl. m. Prahy.
- Vyčkejte na obdržení "Rozhodnutí – Povolení zvláštního užívání komunikací“ a „Opatření obecné povahy – stanovení přechodné úpravy provozu na pozemní komunikaci“.
- Po obdržení kladného rozhodnutí si musíte nechat na vlastní náklady odbornou firmou vyhotovit svislé a vodorovné dopravní značení.