Vyhrazená stání pro ZTP
Jste držitelem průkazu ZTP a máte v Praze trvalý pobyt? Zde si můžete požádat o zřízení vyhrazeného parkovacího stání na konkrétní registrační značku vozidla.
Dokumenty, které budete potřebovat
- Vyplněná žádost
- Předběžný souhlas odboru dopravy příslušné městské části – týká se pouze městských částí Praha 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 a 14
- Kopie malého průkazu ZTP nebo ZTP/P okopírovaného z obou stran
- Situační plánek se zakresleným a okótovaným záborem (vyhrazeným parkovacím stáním)
- V případě vyřízení žádosti v zastoupení jiné osoby je nutné doložit jeden z níže uvedených dokumentů:
- v případě zastupování žadatele – úředně ověřená plná moc
- v případě nesvéprávnosti žadatele – usnesení nebo rozsudek soudu o ustanovení opatrovnictví
- v případě, že je žadatel zastoupen pěstounem – usnesení nebo rozsudek soudu o svěření nezletilého do pěstounské péče
Jak podat žádost
- Jednoduše, z pohodlí domova nebo kanceláře, prostřednictvím našeho online formuláře
- Osobně v našem kontaktním centru
- Poštou na adresu sídla naší společnosti
- Elektronicky do datové schránky: mivq4t3
Provedeme vás postupem vyřízení žádosti
- Stáhněte si žádost ve formátu PDF a vyplňte ji.
- Vyplněnou žádost nahrajte spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jedním z výše uvedených způsobů.
- My vaši žádost zpracujeme zpravidla ve lhůtě do 25 pracovních dnů. Tato lhůta zahrnuje dobu pro nutné úkony ke zpracování smluvního vztahu. Pokud nejsou podklady kompletní, nelze smluvní vztah uzavřít a zpracování žádosti je pozastaveno.
- Zajistíme vyvěšení na úřední desce – při zpracování žádosti je nutné záměr zveřejnit na elektronickou úřední desku Magistrátu hl. m. Prahy na 15 dnů.
- Po svěšení záměru vám zašleme k podpisu 4 výtisky Smlouvy o výpůjčce. Smlouvu je také možné podepsat po vyzvání na našem kontaktním centru. Preferovaná forma předání smluv je elektronickou formou.
- Po vašem podpisu nám všechny 4 výtisky Smlouvy o výpůjčce zašlete zpět.
- My následně smlouvy podepíšeme a zašleme vám zpět 2 výtisky spolu s pokyny dalšího postupu.
- Doručte 1 výtisk Smlouvy o výpůjčce na Odbor dopravy městské části, kde máte trvalé bydliště, případně na Odbor pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy, jedná-li se o komunikaci v správě Magistrátu hl. m. Prahy.
- Vyčkejte na obdržení "Rozhodnutí – Povolení zvláštního užívání komunikací“ a „Opatření obecné povahy – stanovení přechodné úpravy provozu na pozemní komunikaci“.
- Po obdržení kladného rozhodnutí vám bude na naše náklady nainstalováno svislé dopravní značení s registrační značkou vozidla na vyznačeném místě.
- Jakmile vám bude nainstalováno svislé dopravní značení, musíte si nechat na vlastní náklady odbornou firmou vyhotovit vodorovné dopravní značení.