Vyhrazená stání pro ZTP

Jste držitelem průkazu ZTP a máte v Praze trvalý pobyt? Zde si můžete požádat o zřízení vyhrazeného parkovacího stání na konkrétní registrační značku vozidla.

Dokumenty, které budete potřebovat

  • Vyplněná žádost
  • Předběžný souhlas odboru dopravy příslušné městské části – týká se pouze městských částí Praha 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 a 14
  • Kopie malého průkazu ZTP nebo ZTP/P okopírovaného z obou stran
  • Situační plánek se zakresleným a okótovaným záborem (vyhrazeným parkovacím stáním)
  • V případě vyřízení žádosti v zastoupení jiné osoby je nutné doložit jeden z níže uvedených dokumentů:
    • v případě zastupování žadatele – úředně ověřená plná moc
    • v případě nesvéprávnosti žadatele – usnesení nebo rozsudek soudu o ustanovení opatrovnictví
    • v případě, že je žadatel zastoupen pěstounem – usnesení nebo rozsudek soudu o svěření nezletilého do pěstounské péče

Jak podat žádost

  • Jednoduše, z pohodlí domova nebo kanceláře, prostřednictvím našeho online formuláře
  • Osobně v našem kontaktním centru
  • Poštou na adresu sídla naší společnosti
  • Elektronicky do datové schránky: mivq4t3

Provedeme vás postupem vyřízení žádosti

  1. Stáhněte si žádost ve formátu PDF a vyplňte ji.
  2. Vyplněnou žádost nahrajte spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jedním z výše uvedených způsobů.
  3. My vaši žádost zpracujeme zpravidla ve lhůtě do 25 pracovních dnů. Tato lhůta zahrnuje dobu pro nutné úkony ke zpracování smluvního vztahu. Pokud nejsou podklady kompletní, nelze smluvní vztah uzavřít a zpracování žádosti je pozastaveno.
  4. Zajistíme vyvěšení na úřední desce – při zpracování žádosti je nutné záměr zveřejnit na elektronickou úřední desku Magistrátu hl. m. Prahy na 15 dnů.
  5. Po svěšení záměru vám zašleme k podpisu 4 výtisky Smlouvy o výpůjčce. Smlouvu je také možné podepsat po vyzvání na našem kontaktním centru. Preferovaná forma předání smluv je elektronickou formou.
  6. Po vašem podpisu nám všechny 4 výtisky Smlouvy o výpůjčce zašlete zpět.
  7. My následně smlouvy podepíšeme a zašleme vám zpět 2 výtisky spolu s pokyny dalšího postupu.
  8. Doručte 1 výtisk Smlouvy o výpůjčce na Odbor dopravy městské části, kde máte trvalé bydliště, případně na Odbor pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy, jedná-li se o komunikaci v správě Magistrátu hl. m. Prahy.
  9. Vyčkejte na obdržení "Rozhodnutí – Povolení zvláštního užívání komunikací“ a „Opatření obecné povahy – stanovení přechodné úpravy provozu na pozemní komunikaci“.
  10. Po obdržení kladného rozhodnutí vám bude na naše náklady nainstalováno svislé dopravní značení s registrační značkou vozidla na vyznačeném místě.
  11. Jakmile vám bude nainstalováno svislé dopravní značení, musíte si nechat na vlastní náklady odbornou firmou vyhotovit vodorovné dopravní značení.