Restaurační předzahrádka v Pražské památkové rezervaci

Provozujete restauraci v Pražské památkové rezervaci a chcete si vypůjčit část chodníku nebo ulice pro umístění předzahrádky? Zde najdete potřebné informace k vyřízení Žádosti o smlouvu pro restaurační předzahrádku. A také informace k uzavření dodatku ke smlouvě, v případě požadavku na změnu termínu doby pronájmu nebo jeho rozsahu. Pokud potřebuje předčasně ukončit smlouvu, informace naleznete také zde.

Všeobecná pravidla pro zřízení restaurační předzahrádky v Pražské památkové rezervaci i mimo ni:

Dokumenty, které budete potřebovat

  • Vyplněná žádost
  • Souhlasné závazné stanovisko Odboru památkové péče Magistrátu hl. m. Prahy
    • Toto stanovisko se týká pouze památkově chráněných území Pražské památkové zóny
    • Vzor žádosti o jeho vydání naleznete na Portálu památkové péče hl. m. Prahy
    • K vyřízení žádosti o toto stanovisko je nutné nejdříve získat plnou moc k jednání od vlastníka, tj. Magistrátu hl. m. Prahy. O tento dokument lze zažádat na Odboru památkové péče Magistrátu hl. m. Prahy
  • Předběžný souhlas Odboru dopravy městské části Praha 1
  • Námi vydaný Koordinační souhlas s nestavebním záborem – je nutný v případě umístění pevného pódia na komunikaci
  • Kopie živnostenského listu nebo výpis z obchodního rejstříku (pouze pokud je žadatelem právnická osoba) – dokument nesmí být starší než tři měsíce
  • Plná moc k zajišťování smlouvy, případně k podpisu smlouvy
  • Situační plánek se zakresleným a okótovaným záborem v měřítku

Jak podat žádost

  • Jednoduše, z pohodlí domova nebo kanceláře, prostřednictvím našeho online formuláře
  • Osobně v našem kontaktním centru
  • Poštou na adresu sídla naší společnosti
  • Elektronicky do datové schránky: mivq4t3

Provedeme vás postupem vyřízení žádosti

  1. Stáhněte si žádost ve formátu PDF a vyplňte ji.
    • V žádosti vyplňte i druh předzahrádky, tedy například jestli je s pódiem nebo bez pódia, zda umožníte veřejnosti bezplatný přístup na WC a zda budete na noc uklízet mobiliář. Tyto skutečnosti významně ovlivňují cenu pronájmu.
  2. Vyplněnou žádost nahrajte spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jedním z výše uvedených způsobů.
  3. My obdržené podklady zveřejníme na elektronické úřední desce Magistrátu hl. m. Prahy, kde budou po dobu 15 dní.
  4. Po svěšení záměru z úřední desky, pokud nejsou zaslány připomínky z Magistrátu hl. m. Prahy, vám zašleme Přílohu č. 3 (Režim provozu restaurační zahrádky), která je součástí nájemní smlouvy.
  5. Po vyplnění a navrácení vyplněné Přílohy č. 3 připravíme nájemní smlouvu, která je zaslána pronajímateli – Magistrátu hl. m. Prahy.
  6. Tyto smlouvy podepisuje přímo Hlavní město Praha. Podepsaná nájemní smlouva vám bude předána po vyzvání Magistrátu hl. m. Prahy na adrese: Nám. Franze Kafky 16/1, 110 00, Praha 1 – Staré město.
  7. Po obdržení nájemní smlouvy je nutné v nejkratším možném termínu předat nájemní smlouvu Odboru dopravy dané městské části a požádat Silniční správní úřad o Rozhodnutí k využívání pozemní komunikace.
  8. Po obdržení Rozhodnutí k využívání pozemní komunikace z městské části je nutné předat nám, jakožto správci komunikací, kopii tohoto Rozhodnutí spolu se situačním plánkem a zažádat si o splátkový kalendář a kartu s uvedením rozsahu a doby nájmu, která musí být umístěna na viditelném místě z ulice.
  9. Splátkový kalendář spolu s kartou vám předáme po po předchozí domluvě v našem kontaktním centru.

Dodatek k uzavřené nájemní smlouvě

Máte uzavřenou nájemní smlouvu a potřebujete oproti původnímu stavu něco změnit? Požádejte o uzavření dodatku ke smlouvě.

Žádost o předčasné ukončení smlouvy

Ještě neuplynula doba, na kterou jste měli sjednánu smlouvu o nestavebním záboru, a přesto ji potřebujete ukončit? Zde najdete potřebné informace k uzavření Žádosti o ukončení nájemní/výpůjční smlouvy.

Časté dotazy

Mám zájem získat slevu v rámci pronájmu na předzahrádku, jak ji získám?

Slevu v rámci pronájmu předzahrádky je možné získat za těchto podmínek:

  • pokud umožníte veřejnosti užívání toalet zdarma, poskytneme vám slevu na nájemném ve výši 5 Kč/m2/den,
  • pokud máte předzahrádku v provozu i v zimní období (listopad až březen), poskytneme vám slevu ve výši 50 % denního nájemného.
Mohu mít předzahrádku bez smluvního vztahu?

Nikoliv. Jakýkoliv zábor umístěný na komunikaci ve vlastnictví hlavního města Prahy je brán jako neoprávněné užívání komunikace a je sankcionován.

Jak dlouho trvá vyřízení všech dokumentů k podání žádosti pro vyřízení žádosti na předzahrádku?

Veškeré dokumenty obdržíte zpravidla do 4 měsíců (tento údaj se vztahuje na nové předzahrádky v Pražské památkové rezervaci).

Je možné požádat o smlouvu na několik let dopředu?

Toto lze pouze v Pražské památkové rezervaci, na ostatních lokalitách lze uzavřít smlouvu pouze na 1 kalendářní rok.

Je nutné nahlásit ukončení uzavřené smlouvy, když ukončím provoz restaurace?

Ano, je nutné podat Žádost o předčasné ukončení smlouvy a následně vám bude vrácen vzniklý přeplatek.

Je možné ukotvit (se zásahem do komunikace) slunečníky a ohrazení restaurační předzahrádky?

Nikoliv. Jakýkoliv neoprávněný zásah do komunikace je hrubé porušení smluvního vztahu. Oprava poničeného povrchu vám bude naúčtována a v těchto případech dochází ke zrušení smluvního vztahu.