Restaurační předzahrádka v Pražské památkové rezervaci
Všeobecná pravidla pro zřízení restaurační předzahrádky v Pražské památkové rezervaci i mimo ni:
- Restaurační předzahrádku lze zřídit pro zkolaudovaný provoz povahy restauračního zařízení, dle kolaudačního rozhodnutí.
- V Pražské památkové rezervaci platí Pravidla pro posuzování žádostí o uzavření nájemní smlouvy na umístění restaurační zahrádky na území Pražské památkové rezervace a památkových zón, schválená usnesení Rady hl. m. Prahy č. 746 ze dne 29. 4. 2024.
- V památkově chráněných územích hl. m. Prahy je nutné se řídit pravidly pro provozování restaurační předzahrádky– pokyny naleznete v Manuálu pro kultivovanou Prahu.
Dokumenty, které budete potřebovat
- Vyplněná žádost
- Souhlasné závazné stanovisko Odboru památkové péče Magistrátu hl. m. Prahy
- Toto stanovisko se týká pouze památkově chráněných území Pražské památkové zóny
- Vzor žádosti o jeho vydání naleznete na Portálu památkové péče hl. m. Prahy
- K vyřízení žádosti o toto stanovisko je nutné nejdříve získat plnou moc k jednání od vlastníka, tj. Magistrátu hl. m. Prahy. O tento dokument lze zažádat na Odboru památkové péče Magistrátu hl. m. Prahy
- Předběžný souhlas Odboru dopravy městské části Praha 1
- Námi vydaný Koordinační souhlas s nestavebním záborem – je nutný v případě umístění pevného pódia na komunikaci
- Kopie živnostenského listu nebo výpis z obchodního rejstříku (pouze pokud je žadatelem právnická osoba) – dokument nesmí být starší než tři měsíce
- Plná moc k zajišťování smlouvy, případně k podpisu smlouvy
- Situační plánek se zakresleným a okótovaným záborem v měřítku
Jak podat žádost
- Jednoduše, z pohodlí domova nebo kanceláře, prostřednictvím našeho online formuláře
- Osobně v našem kontaktním centru
- Poštou na adresu sídla naší společnosti
- Elektronicky do datové schránky: mivq4t3
Provedeme vás postupem vyřízení žádosti
- Stáhněte si žádost ve formátu PDF a vyplňte ji.
- V žádosti vyplňte i druh předzahrádky, tedy například jestli je s pódiem nebo bez pódia, zda umožníte veřejnosti bezplatný přístup na WC a zda budete na noc uklízet mobiliář. Tyto skutečnosti významně ovlivňují cenu pronájmu.
- Vyplněnou žádost nahrajte spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jedním z výše uvedených způsobů.
- My obdržené podklady zveřejníme na elektronické úřední desce Magistrátu hl. m. Prahy, kde budou po dobu 15 dní.
- Po svěšení záměru z úřední desky, pokud nejsou zaslány připomínky z Magistrátu hl. m. Prahy, vám zašleme Přílohu č. 3 (Režim provozu restaurační zahrádky), která je součástí nájemní smlouvy.
- Po vyplnění a navrácení vyplněné Přílohy č. 3 připravíme nájemní smlouvu, která je zaslána pronajímateli – Magistrátu hl. m. Prahy.
- Tyto smlouvy podepisuje přímo Hlavní město Praha. Podepsaná nájemní smlouva vám bude předána po vyzvání Magistrátu hl. m. Prahy na adrese: Nám. Franze Kafky 16/1, 110 00, Praha 1 – Staré město.
- Po obdržení nájemní smlouvy je nutné v nejkratším možném termínu předat nájemní smlouvu Odboru dopravy dané městské části a požádat Silniční správní úřad o Rozhodnutí k využívání pozemní komunikace.
- Po obdržení Rozhodnutí k využívání pozemní komunikace z městské části je nutné předat nám, jakožto správci komunikací, kopii tohoto Rozhodnutí spolu se situačním plánkem a zažádat si o splátkový kalendář a kartu s uvedením rozsahu a doby nájmu, která musí být umístěna na viditelném místě z ulice.
- Splátkový kalendář spolu s kartou vám předáme po po předchozí domluvě v našem kontaktním centru.
Dodatek k uzavřené nájemní smlouvě
Máte uzavřenou nájemní smlouvu a potřebujete oproti původnímu stavu něco změnit? Požádejte o uzavření dodatku ke smlouvě.
Žádost o předčasné ukončení smlouvy
Ještě neuplynula doba, na kterou jste měli sjednánu smlouvu o nestavebním záboru, a přesto ji potřebujete ukončit? Zde najdete potřebné informace k uzavření Žádosti o ukončení nájemní/výpůjční smlouvy.
Časté dotazy
Mám zájem získat slevu v rámci pronájmu na předzahrádku, jak ji získám?
Slevu v rámci pronájmu předzahrádky je možné získat za těchto podmínek:
- pokud umožníte veřejnosti užívání toalet zdarma, poskytneme vám slevu na nájemném ve výši 5 Kč/m2/den,
- pokud máte předzahrádku v provozu i v zimní období (listopad až březen), poskytneme vám slevu ve výši 50 % denního nájemného.
Mohu mít předzahrádku bez smluvního vztahu?
Nikoliv. Jakýkoliv zábor umístěný na komunikaci ve vlastnictví hlavního města Prahy je brán jako neoprávněné užívání komunikace a je sankcionován.
Jak dlouho trvá vyřízení všech dokumentů k podání žádosti pro vyřízení žádosti na předzahrádku?
Veškeré dokumenty obdržíte zpravidla do 4 měsíců (tento údaj se vztahuje na nové předzahrádky v Pražské památkové rezervaci).
Je možné požádat o smlouvu na několik let dopředu?
Toto lze pouze v Pražské památkové rezervaci, na ostatních lokalitách lze uzavřít smlouvu pouze na 1 kalendářní rok.
Je nutné nahlásit ukončení uzavřené smlouvy, když ukončím provoz restaurace?
Ano, je nutné podat Žádost o předčasné ukončení smlouvy a následně vám bude vrácen vzniklý přeplatek.
Je možné ukotvit (se zásahem do komunikace) slunečníky a ohrazení restaurační předzahrádky?
Nikoliv. Jakýkoliv neoprávněný zásah do komunikace je hrubé porušení smluvního vztahu. Oprava poničeného povrchu vám bude naúčtována a v těchto případech dochází ke zrušení smluvního vztahu.