Časté dotazy

Na této stránce naleznete přehled všech často kladených dotazů napříč stránkami TSK.

Máme zájem o vyhrazená parkovací stání před naším zastupitelským úřadem. Jak máme postupovat?

Nejprve se obraťte na Diplomatický protokol Ministerstva zahraničních věcí, zda váš zastupitelský úřad má nárok na vyhrazená parkovací stání v rámci reciprocity.

Poté se obraťte na odbor dopravy příslušné městské části případně na Oddělení silničního správního úřadu Odboru pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy (u místních komunikací I. třídy), kde vám schválí a vydají situační plánek se zakreslenými vyhrazenými parkovacími stáními.

Následně vyplňte Žádost o smlouvu na vyhrazená stání pro zastupitelské úřady a nahrajte ji spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jiným z uvedených způsobů.

Máme nótu od Diplomatického protokolu Ministerstva zahraničních věcí o naplnění reciprocity. Jak máme dále postupovat?

Obraťte se na odbor dopravy příslušné městské části případně na oddělení silničního správního úřadu Odboru pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy, kde vám schválí a vydají plánek se zakreslenými vyhrazenými parkovacími stáními.

Následně vyplňte Žádost o smlouvu na vyhrazená stání pro zastupitelské úřady a nahrajte ji spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jiným z uvedených způsobů.

Náš zastupitelský úřad nesplňuje princip vzájemnosti (reciprocity). Můžeme i tak požádat o vyhrazené parkovací stání?

V tomto případě si můžete zažádat o vyhrazená parkovací stání za úhradu na základě nájemní smlouvy.

V případě, že vyhrazená parkovací stání jsou v zóně placeného stání, obraťte se na Odbor dopravy Magistrátu hl. m. Prahy, na oddělení organizace dopravy, které zajišťuje schválení jednorázové výjimky ze Zásad pro zřizování zón placeného stání.

Po schválení výjimky se obraťte na odbor dopravy příslušné městské části případně na Oddělení silničního správního úřadu Odboru pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy (u místních komunikací I. třídy), kde vám schválí a vydají situační plánek se zakreslenými vyhrazenými parkovacími stáními.

Následně vyplňte Žádost o smlouvu na vyhrazená stání pro zastupitelské úřady a nahrajte ji spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jiným z uvedených způsobů.

Kolik bude náš zastupitelský úřad platit za parkovací stání pro 1 vozidlo?

Nájemné za jedno vyhrazené parkovací stání se řídí Usnesením Rady hl. m. Prahy č. 1858 ze dne 1. 8. 2022 o Zásadách cenové politiky při pronajímání nebo výpůjčce komunikací a jejich součástí, částí pozemků a ploch ve vlastnictví hl. m. Prahy, pronajímaných příslušnými odbory Magistrátu hl. m. Prahy a Technickou správou komunikací hl. m. Prahy, a.s.

Dle přílohy č. 1 - bodu 2. Výše nájemného bod B Pronájem komunikací pro trvale vyhrazená parkovací místa dle bodu a) činí nájemní 500,- Kč bez DPH za metr čtvereční na 1 kalendářní rok.

Na jak dlouhou dobu se uzavírá nájemní smlouva na vyhrazená parkovací stání pro zastupitelské úřady?

Nájemní smlouva na vyhrazená parkovací stání pro zastupitelské úřady se uzavírá na 2 roky.

Náš zastupitelský úřad má schválená místa z odboru dopravy případně Magistrátu hl. m. Prahy. Jak máme dále postupovat?

Vyplňte Žádost o smlouvu na vyhrazená stání pro zastupitelské úřady a nahrajte ji spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jiným z uvedených způsobů.

Jaká je výměra vyhrazeného parkovacího stání pro vozidla zastupiteských úřadů?

Standardní výměra vyhrazeného parkovacího stání je 12,5 m2.

Kdo našemu zastupitelskému úřadu vyhotoví svislé a vodorovné dopravní značení? Hradíme za něj nějaký poplatek?

Svislé (dopravní značka) a vodorovné dopravní značení vám vyhotoví naše oddělení správy dopravního značení. Za osazení dopravního značení nic nehradíte.

Můžeme podat žádost na vyhrazená parkovací pro zastupitelské úřady stání elektronicky?

Ano, žádost můžete podat elektronicky, případně nám ji můžete předat jedním z uvedených způsobů Jak podat žádost.

Co je havárie inženýrské sítě?

Jedná se o stav, kdy je bezprostředně nutné začít s opravou inženýrské sítě, neboť hrozí nebezpečí poškození zdraví nebo majetku.

Havarijní stav není havárií.

Pro nezbytné práce není potřeba předchozí souhlas správce ani povolení zvláštního užívání komunikace.

K čemu potřebuji havarijní číslo TSK?

Povinností vlastníka inženýrské sítě v případě havárie je neprodleně oznámit vlastníku dotčené pozemní komunikace nebo správci, je-li výkon správy dotčené pozemní komunikace zajištován prostřednictvím správce, provedení prací, jejich místo alespoň provizorně označit a zabezpečit a zajistit následné uvedení dotčeného úseku pozemní komunikace do původního stavu podle podmínek správce komunikace a stanovených v dodatečném povolení ke zvláštnímu užívání pozemní komunikace.

Havarijní číslo TSK následně vlastník inženýrské sítě oznámí příslušenému úřadu městské části. Vydání havarijního čísla nahrazuje souhlas správce komunikace s pracemi souvisejícími s odstraněním havarijního stavu.

Jak mohu nahlásit havárii inženýrské sítě?

Havárii inženýrské sítě nahlaste prostřednictvím online formuláře.

Jaká je lhůta na odstranění havárie inženýrské sítě?

Lhůta na odstranění havárie včetně zpětných obnov povrchů je 10 kalendářních dnů počínaje dnem vzniku havárie.

Co se stane v případě nedodržení lhůty na odstranění havárie inženýrské sítě?

Pokud nedojde k obnově povrchů do 10 kalendářních dnů, bude událost předána na příslušné oddělení TSK k uzavření smluvního vztahu.

Ve výjimečných případech, a po předchozí odůvodněné písemné žádosti podané prostřednictvím e-mailu na adresu: havarie.is(zavináč)tsk-praha.cz, může být lhůta prodloužena správcem komunikace.

Je možné v případě jiného havarijního stavu získat souhlas správce podobně jako při havárii inženýrské sítě?

V případě mimořádné události nebo havarijního stavu, kdy hrozí nebezpečí z prodlení, je možné tento stav neprodleně oznámit podobně jako havárii inženýrské sítě.

Typickými případy jsou: padající části omítky, fasády, římsy domů, dále havarijní kácení stromu, uvolněná střešní krytina hrozící pádem na komunikaci, havarijní stav jiných objektů bezprostředně ohrožující pádem na komunikace.

Žádost je vždy individuálně posouzena a vyhodnocena k vydání či zamítnutí vydání havarijního čísla.

V jakém případě nebude vydáno havarijní číslo TSK?

Jedná se o tyto případy:

  • místem havárie není dotčena komunikace (stavba) v naší správě. Pro tento účel se posuzuje a rozlišuje svěřená správa pozemku a správa stavby na pozemku.
  • v případě, že se nejedná o havárií inženýrské sítě ani o mimořádnou událost a nehrozí bezprostřední nebezpečí z prodlení
  • oznamovatel v místě havárie má s námi uzavřen smluvní vztah nebo byl tento smluvní vztah v nedávné době ukončen a vznikne tak podezření na zneužití institutu havárie inženýrských sítí z důvodu prodloužení prací
  • pozemek a stavba na něm je svěřena do naší správy, ale v okamžiku havárie je smluvně pronajat nebo vypůjčen cizí straně. V takovém případě vám bude předán kontakt na nájemce nebo vypůjčitele a o zásahu do této části komunikace je nutné informovat nájemce/vypůjčitele a dohodnout podmínky převzetí komunikace
Kdo zajistí umístění případného dopravního značení a zabezpečení místa havárie?

Oznamovatel havárie inženýrské sítě na své náklady neprodleně zajistí zabezpečení a označení místa havárie.

Po celou dobu provádění prací až do definitivního předání odpovídá oznamovatel havárie plně za bezpečnost účastníků silničního provozu v místě provádění prací a za škody, jím způsobené vlivem zhoršené sjízdnosti (schůdnosti). Rovněž ručí za stav a funkčnost dopravního značení, odborně osazeného dle stanovení příslušeného silničního správního úřadu a nepřetržitý úklid případných nečistot z přilehlých částí komunikace.

Jak postupovat při obnově povrchů po havárii na komunikaci v zimním období, tj. od 1. 11. do 15. 3.?

V tomto období jsou nevhodné klimatické podmínky pro obnovu asfaltových krytů a asfaltové směsi nejsou produkovány.

Ve většině případů je tak nutné po havárii položit provizorní povrch, který bude neprodleně, jak to bude dle podmínek možné, vyměněn za povrch definitivní.

Havárii je nutné standardně ukončit do 10 kalendářních dnů, avšak za stav provizorního povrchu je odpovědný zhotovitel povrchu až do jeho definitivní obnovy. Provizorní kryt je z hlediska sjízdnosti/schůdnosti povinností zhotovitele krytu pravidelně kontrolovat v četnosti min. 1x týdně.

V případě vzniku závad v celistvosti a rovnosti povrchu musí být tyto závady neprodleně odstraněny zhotovitelem oprav.

Do jakého termínu mají být provizorní kryty obnoveny krytem definitivním?

Obnova komunikace po použití provizorního krytu na kryt definitivní by měla proběhnout bezodkladně ihned po jarním spuštění obaloven, nejpozději by však měla být obnovena do konce měsíce dubna téhož roku. Realizaci definitivního krytu je povinností oznámit správci komunikace.

Jak mohu nahlásit závadu na komunikaci?

Pro nahlášení závad na komunikacích, případně nahlášení jiných podnětů, využijte naši aplikaci Hlášení poruch a závad.
Případně nás kontaktujte e-mailem nebo telefonicky

Vždy prosím uveďte přesnou lokalitu a popis závady.

Jak rychle reagujete na nahlášenou závadu?

Havarijní závady řešíme prioritně — dispečer ihned vyhodnotí situaci a v případě nutnosti vyšle kontrolu. Do jedné hodiny od potvrzení závady vysíláme dodavatele k provizornímu odstranění.

Kam se mohu obrátit s dotazem ke stavu řešení?

Můžete odpovědět na potvrzovací e-mail, který obdržíte po nahlášení závady, nebo kontaktovat dispečink telefonicky či e-mailem.

Co dělat při poškození vozidla nebo zranění kvůli závadě?

Závadu zdokumentujte a ihned nás informujte telefonicky nebo prostřednictvím naší aplikace Hlášení poruch a závad.

Následně můžete žádat o náhradu škody. Více informací včetně žádosti naleznete na stránce Žádost o náhradu škody.

Jaká hlášení řešíte nejčastěji?

Nejčastěji se jedná o následky dopravních nehod (střepy, znečištění), výtluky na vozovce a poškozené nebo chybějící dopravní značení.

Co vše potřebuji k vydání Koordinačního souhlasu

K vydání Koordinačního souhlasu z hlediska potřebujete:

  • koordinační situaci, případně situační plánek včetně okótování (s vyznačením plánované akce, názvem komunikace, rozlišením chodníků a vozovek, nejbližší křižovatkou, číslem orientačním, popř. popisným a číslem parcely)
  • termíny realizace
  • údaje o investorovi
Jaký je postup pro vydání Koordinačního vyjádření

Na základě posouzení předložené projektové dokumentace vydává naše oddělení koordinace Koordinační vyjádření ke stavebnímu záměru.

Investor, který žádá o vyjádření k záměrům staveb, obdrží kromě tohoto vyjádření rovněž Koordinační vyjádření.

Následně si investor před zahájením prací žádá o Koordinační souhlas s provedením výkopových prací, popř. Koordinační souhlas se stavebním záborem nebo Koordinační souhlas s nestavebním záborem.

Co mám dělat s formulářem Oznámení o ukončení stavebních prací, který jsem od TSK obdržel před 9. 6. 2025?

Oznámení o ukončení prací už od vás nepotřebujeme. Není třeba ho tedy vyplňovat a nechávat potvrzovat ani předávat jakémukoli našemu oddělení.

Ukončení stavebních prací oznamujete předáním DSPS prostřednictvím webového formuláře a žádostí o technickou přejímku. Po splnění těchto podmínek bude ze strany TSK ukončena nájemní nebo výpůjční smlouva.

Na základě jakého průkazu mám nárok na vyhrazené parkovací stání pro osobu zdravotně postiženou?

Na základě průkazu ZTP nebo ZTP/P.

Jsem držitel průkazu ZTP. Může za mne podat žádost jiná osoba?

Ano, žádost za vás může podat jiná osoba. K žádosti bude třeba přiložit potřebné dokumenty.

Jsem držitel průkazu ZTP. Může za mne podepsat Smlouvu o výpůjčce jiná osoba?

Ano, Smlouvu o výpůjčce za vás může podepsat jiná osoba, avšak za předpokladu, že jí udělíte plnou moc. Na plné moci nemusí být váš podpis úředně ověřený.

Mohu podat žádost o vyhrazené stání pro ZTP elektronicky?

Ano, žádost můžete podat elektronicky, případně nám ji můžete předat jedním z uvedených způsobů Jak podat žádost.

V případě, že jsem opatrovník osoby zdravotně postižené, musím předložit doklad od soudu o ustanovení opatrovníkem?

Ano, je třeba doložit kopii usnesení nebo rozsudku soudu o ustanovení opatrovnictví.

Kdo mi vyhotoví svislé dopravní značení (dopravní značku parkování pro držitele karty ZTP) a hradím za ni nějaký poplatek?

Svislou dopravní značku Vám vyhotoví oddělení správy dopravního značení TSK a za prvotní osazení dopravního značení nic nehradíte.

Platí se za vyhrazené parkovací stání pro osoby zdravotně postižené?

Za parkovací stání se nic nehradí, hradíte pouze vodorovné dopravní značení na komunikaci (rýsování na zemi). Toto značení musí být narýsováno podle normy odbornou firmou.

Pokud změním registrační značku vozidla, pro která mám sjednáno vyhrazené stání pro ZTP, musím tuto skutečnost nahlásit?

Ano, tuto skutečnost musíte nahlásit nám (na obchodním oddělení, které vám vyhotovilo Smlouvu o výpůjčce), ale i na Odboru dopravy příslušné městské části případně na Odboru pozemních komunikací a drah, oddělení silničního správního úřadu Magistrátu hl. m. Prahy, kde vám bylo vydáno Rozhodnutí o zvláštním užívání komunikace.

Když změním registrační značku vozidla, pro které mám sjednáno vyhrazené stání pro ZTP, kdo mi zajistí změnu registrační značky vozidla na svislém dopravním značení?

Změnu registrační značky (přelepku) na svislém dopravním značení si hradíte vy a musí být vyrobena odbornou firmou.  Na vaši žádost vám můžeme odbornou firmu doporučit.

V případě, že se stěhuji a mám sjednáno vyhrazené stání pro ZTP, musím Vám tuto skutečnost nahlásit?

Ano, v případě, že se budete stěhovat, je třeba, abyste nám tuto skutečnost nahlásili.

Zároveň tuto informaci nahlásíte na odboru dopravy příslušné městské části případně na Odboru pozemních komunikací a drah, oddělení silničního správního úřadu Magistrátu hl. m. Prahy, tam kde vám bylo vydáno Rozhodnutí zvláštního užívání komunikací.

Odbor dopravy sám vyzve naše oddělení správy dopravního značení, abychom vám nechali dopravní značení odstranit.

Mohu mít na svislém dopravním značení vyhrazeného stání pro ZTP dvě registrační značky vozidel?

Ve výjimečných případech ano, ale je třeba tuto skutečnost předjednat na odboru dopravy příslušné městské části, případně na Odboru pozemních komunikací a drah, oddělení silničního správního úřadu Magistrátu hl. m. Prahy.

Jak velké je vyhrazené parkovací stání?

Standardně 12,5 m2, u osob s elektrickým invalidním vozíkem a průkazem ZTP/P je to 18,5 m2.

Mám Rozhodnutí – Povolení zvláštního užívání komunikací a potřebuji si ho prodloužit. Jak mám postupovat?

Rozhodnutí zvláštního užívání komunikací si prodlužujete na odboru dopravy příslušné městské části případně na Odboru pozemních komunikací a drah, oddělení silničního správního úřadu Magistrátu hl. m. Prahy, kde vám bylo původní Rozhodnutí vydáno.

Mohu si zažádat o rozšíření vyhrazeného parkovacího stání pro ZTP/P?

Ano, v případě, že máte průkaz ZTP/P a nestačí vám standardních 12,5 m2, můžete si zažádat o zvětšení vyhrazeného parkovacího stání přímo na našem obchodním oddělení, kde vám byla vydána Smlouva o výpůjčce.

Bude vám vyhotoven dodatek ke Smlouvě o výpůjčce na větší rozměr vyhrazeného parkovací stání o výměře 18,5 m2

Tento dodatek poté doručíte na odbor dopravy městské části, případně na Odbor pozemních komunikací a drah, oddělení silničního správního úřadu Magistrátu hl. m. Prahy, kde vám bylo vydáno Rozhodnutí o zvláštním užívání komunikace.

Pozbyl jsem průkazu ZTP nebo ZTP/P, musím tuto skutečnost nahlásit?

Ano, tuto informaci nahlásíte nám na obchodním oddělení, které vám vyhotovilo Smlouvu o výpůjčce, ale i na odboru dopravy příslušné městské části případně na Odboru pozemních komunikací a drah, oddělení silničního správního úřadu Magistrátu hl. m. Prahy, kde vám bylo vydáno Rozhodnutí zvláštního užívání komunikací.

Jsem zdravotně postižená osoba a špatně se pohybuji. Mohu požádat o zaslání, výtisků Smlouvy o výpůjčce doporučenou poštou?

Ano, výtisky smlouvy vám zašleme k podpisu doporučenou poštou.  Stačí, abyste při podání Žádosti o vyhrazené parkovací stání zaškrtli ve formuláři zaslání doporučenou poštou.

Máte v kontaktním centru bezbariérový přístup a dá se u vás zaparkovat?

Ano, v kontaktním centru je bezbariérový přístup a zaparkovat můžete v Obchodním centru Stromovka, v němž sídlí naše kontaktní centrum.

Mám zájem získat slevu v rámci pronájmu na předzahrádku, jak ji získám?

Slevu v rámci pronájmu předzahrádky je možné získat za těchto podmínek:

  • pokud umožníte veřejnosti užívání toalet zdarma, poskytneme vám slevu na nájemném ve výši 5 Kč/m2/den,
  • pokud máte předzahrádku v provozu i v zimní období (listopad až březen), poskytneme vám slevu ve výši 50 % denního nájemného.
Mohu mít předzahrádku bez smluvního vztahu?

Nikoliv. Jakýkoliv zábor umístěný na komunikaci ve vlastnictví hlavního města Prahy je brán jako neoprávněné užívání komunikace a je sankcionován.

Jak dlouho trvá vyřízení všech dokumentů k podání žádosti pro vyřízení žádosti na předzahrádku?

Veškeré dokumenty obdržíte zpravidla do 4 měsíců (tento údaj se vztahuje na nové předzahrádky v Pražské památkové rezervaci).

Je možné požádat o smlouvu na několik let dopředu?

Toto lze pouze v Pražské památkové rezervaci, na ostatních lokalitách lze uzavřít smlouvu pouze na 1 kalendářní rok.

Je nutné nahlásit ukončení uzavřené smlouvy, když ukončím provoz restaurace?

Ano, je nutné podat Žádost o předčasné ukončení smlouvy a následně vám bude vrácen vzniklý přeplatek.

Je možné ukotvit (se zásahem do komunikace) slunečníky a ohrazení restaurační předzahrádky?

Nikoliv. Jakýkoliv neoprávněný zásah do komunikace je hrubé porušení smluvního vztahu. Oprava poničeného povrchu vám bude naúčtována a v těchto případech dochází ke zrušení smluvního vztahu.

Pokud postavím před provozovnu stoleček s židlemi, musím žádat o Koordinační souhlas s nestavebním záborem?

Nikoliv. V tomto případě stačí pouze zažádat o smlouvu pro restaurační předzahrádku.

Pokud se vaše provozovna nachází na území Pražské památkové rezervace, navštivte pro více informací stránku Restaurační předzahrádka v PPR.

Pokud se vaše provozovna nachází mimo Pražskou památkovou rezervaci, navštivte pro více informací stránku Restaurační předzahrádka mimo PPR.

Jaké náležitosti musí mít situační plánek pro vydání Koordinačního souhlasu s nestavebním záborem?

Situační plánek musí obsahovat:

  • číslo popisné/orientační (pokud existuje),
  • okótovaný rozsah záboru,
  • rozlišení vozovky a chodníku.
Mám k dispozici pouze geodetické zaměření, je to dostačující k uzavření konečné smlouvy o zřízení věcného břemene?

Konečná smlouva o zřízení věcného břemene je uzavírána na základě skutečného stavu a vkládá se do operátu katastrálního úřadu. Katastrální úřad vkládá práva pouze na základě geometrického plánu.

Jak dlouho bude trvat zpracování žádosti o uzavření konečné smlouvy o zřízení věcného břemene?

Podanou žádost o uzavření konečné smlouvy o zřízení věcného břemene zpracujeme zpravidla do dvou týdnů od přijetí žádosti.

Všechny smlouvy konečné na věcné břemeno musejí být schválené Radou hl. m. Prahy. Před projednáním v Radě hl. m. Prahy musí materiál projít připomínkovým řízením. Je v kompetenci Rady hl. m. Prahy, kdy zařadí schválení smluv na program svého jednání. Celý proces od podání žádosti do podpisu smlouvy tak zpravidla zabere několik měsíců.

Je nutné k žádosti o uzavření konečné smlouvy o zřízení věcného břemene přiložit originál geometrického plánu?

Pro naše potřeby stačí geometrický plán v prosté kopii. Originál vyžaduje až katastrální úřad, kam klient předkládá již oboustranně podepsanou konečnou smlouvu o zřízení věcného břemene.

Kdy se uzavírá konečná smlouva o zřízení věcného břemene?

Konečná smlouva o zřízení věcného břemene se uzavírá po ukončení stavby.

Vyplnil jsem formulář Oznámení o ukončení prací, ale zapomněl jsem přiložit digitální zaměření skutečného provedení prací.

Bez předání digitálního zaměření skutečného provedení prací bohužel není možné vaše ukončení přijmout.

Proč musím ukončit Koordinační souhlas s provedením výkopových prací?

Z důvodu aktualizace pasportu, v rámci kterého jsou evidovány skutečné rozsahy prací a struktura nových povrchů komunikací.

Musím ukončit zábor bez výkopových prací?

Nikoliv. Zábory se neukončují.

Je nutné mít potvrzenou druhou stranu žádosti o uzavření budoucí smlouvy o zřízení věcného břemene od společností Cetin, PPD a PRE, pokud jsem investorem?

Ano. Potvrzení druhé strany žádosti o uzavření budoucí smlouvy o zřízení věcného břemene od společností Cetin, PPD a PRE je nutné, jelikož tím se řeší, kdo bude vlastníkem dané budoucí přípojky.

Jak dlouho bude zpracování žádosti o uzavření budoucí smlouvy o zřízení věcného břemene trvat?

Naše právní oddělení připraví smlouvu o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene zpravidla do 1 měsíce.

Jak dlouho dopředu před zahájením realizace stavby si mám požádat o smlouvu o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene?

Doporučujeme požádat si o smlouvu hned po obdržení vyjádření Odboru evidence majetku Magistrátu hl. m. Prahy, případně po obdržení stavebního povolení od stavebního úřadu.

Jaká je cena za uzavření smlouvy o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene?

U této smlouvy se žádná částka nehradí. Po uzavření konečné smlouvy je účtován jednorázový poplatek za věcné břemeno, který vychází z usnesení Rady hlavního města Prahy č. 1858 ze dne 1. 8. 2022.

Kdy se uzavírá konečná smlouva?

Konečná smlouva se uzavírá po ukončení stavby. Dále dle Uzavření konečné smlouvy o zřízení věcného břemene.

Lze smlouvu ukončit dříve?

Ano. Případný přeplatek lze vrátit na základě vaší Žádosti o ukončení nájemní smlouvy a Předávacího protokolu k nájemní/výpůjční smlouvě, kde bude potvrzeno dřívější ukončení záboru.

Za jak dlouhou dobu od podpisu dokumentu bude vráceno nájemné?

Příslušná částka bude vrácena do 30 dnů od podpisu daného dokumentu.

Proč je cena oproti smlouvě o tolik navýšena?

Výše nájemného za prodloužení záboru/zvýšení rozsahu záboru nad rámec již uzavřené smlouvy je daná usnesením Rady hlavního města Prahy č. 1858 ze dne 1. 8. 2022, a to ve výši 150 Kč/m2/den v Pražské památkové rezervaci (PPR), případně 75 Kč/m2/den v ostatních lokalitách.

Proč nelze umístit kontejner na chodník a musí být na vozovce a musím tak mít zpracovanou dopravněinženýrskou situaci?

Chodníky nejsou uzpůsobeny pro manipulaci a stání velmi těžkých břemen, mohlo by dojít k poškození povrchu, případně k poškození uložených sítí.

Jakou cenu budu hradit a mohu částku uhradit v hotovosti v kontaktním centru TSK?

Cena za stavební zábor je daná usnesením Rady hlavního města Prahy č. 1858 ze dne 1. 8. 2022, a to ve výši 30 Kč/m2/den v pražské památkové rezervaci, resp. 15 Kč/m2/den v ostatních lokalitách.

V kontaktním centru TSK nelze hradit výši nájemného v hotovosti ani platební kartou.

Kdo zajistí instalaci dopravního značení?

Instalaci dopravního značení si zajistí klient sám na svoje náklady.

Zajistí TSK odtah automobilu, pokud ve vyznačeném záboru bude zaparkované auto?

Tuto službu TSK nezajištuje.

Mohu podepsat smlouvu doma a poslat datovou zprávou?

Ano, smlouvu lze podepsat prostřednictvím elektronického certifikovaného podpisu.

Musí být plná moc ověřená?

Nikoliv. Plnou moc není nutné mít ověřenou.

Proč nelze umístit kontejner na chodník a musí být na vozovce a musím tak mít zpracovanou dopravně inženýrskou situaci?

Chodníky nejsou uzpůsobeny pro manipulaci a stání velmi těžkých břemen, mohlo by dojít k poškození povrchu, případně k poškození uložených sítí.

Kde získám Koordinační souhlas se stavebním záborem nebo Koordinační souhlas s provedením výkopových prací?

Pro získání Koordinačního souhlasu se stavebním záborem nebo Koordinačního souhlasu s provedením výkopových prací využijte náš online formulář.

Musím zažádat o nové Koordinační vyjádření pokud se mi změnil termín realizace?

Nikoliv, ale musíte zažádat o aktualizaci Koordinačního vyjádření.

Kde najdu číslo akce (SDEKO)?

Číslo akce (SDEKO) najdete na původním Koordinačním souhlasu s provedením výkopových prací nebo Koordinačním souhlasu se stavebním záborem.

SDEKO = číslo akce uvedené na Koordinačním vyjádření TSK

Mohu prodloužit propadlý Koordinační souhlas?

Nikoliv. V případě propadnutí původního Koordinačního souhlasu s provedením výkopových prací nebo Koordinačního souhlasu se stavebním/nestavebním záborem je třeba zažádat o nový.

Na jak dlouho nejdéle je možné povolit zábor?

Zábor je možné povolit maximálně na 3 roky.

Jaké náležitosti musí mít koordinační situace (situační plánek), kterou přikládám k žádosti o Koordinační souhlas se stavebním záborem?

Koordinační situace musí obsahovat:

  • název komunikace a městskou část
  • číslo popisné/orientační (pokud existuje)
  • okótovaný rozsah záboru
  • rozlišení vozovky a chodníku
Mohu zažádat o Koordinační souhlas se stavebním záborem jiným způsobem než elektronicky?

Nikoliv. Koordinační souhlas se stavebním záborem je možné vyřídit výhradně prostřednictvím našeho online formuláře.

Obdržel jsem Koordinační souhlas se stavebním záborem, jak mám dále postupovat?

Po obdržení Koordinačního souhlasu se stavebním záborem je nutné podat žádost o vypracování Nájemní smlouvy, kterou vyřizuje naše obchodní oddělení.

Proč nemůže být vydán Koordinační souhlas s provedením výkopových prací dříve než 10 týdnů před plánovaným termínem zahájení prací?

Tato lhůta je stanovena z důvodu umožnění realizace všech plánovaných akcí, např. jiných investorů.

Mohu obdržet Koordinační souhlas s provedením výkopových prací na komunikacích nebo pozemcích, které nejsou v správě TSK?

Nikoliv. Naše společnost je oprávněna vydávat Koordinační souhlas s provedením výkopových prací pouze na komunikacích a pozemcích v naší správě.

Jak mám postupovat, pokud dojde ke změně investora?

V případě změny investora je třeba doložit doklad o změně vlastnictví k projektové dokumentaci nebo převodu práv a povinností.

Moje akce je plánována v místě nových krytů a v technickém stanovisku je uveden nesouhlas s narušením nových krytů v záruční lhůtě. Jak mám postupovat?

V takovém případě je možné zažádat o Koordinační souhlas s provedením výkopových prací až po uplynutí záruční lhůty nových krytů.

Potřebuji provádět výkopové práce na komunikacích v zimním období. Jak mám postupovat?

V případě, kdy potřebujete provádět výkopové práce v zimním období, tj. od 1. listopadu do 15. března, je nutné ke standardní žádosti rovněž doložit i Souhlas s prováděním výkopových prací v zimním období.

Jak funguje portál Svodné komise TSK?

Prostřednictvím portálu Svodná komise TSK posuzujeme z hlediska správce dopravní infrastruktury žádosti o technické vyjádření k projektovým dokumentacím záměrů staveb cizích investorů, u kterých je dle stavebního zákona požadováno řízení o povolení záměru, a to napříč všemi našimi příslušnými odděleními.

Výsledkem je vydání jednoho souhrnného technického vyjádření TSK, které je podkladem pro vydání souhlasu vlastníka komunikací, zastoupeného Odborem evidence majetku Magistrátu hl. m. Prahy.

Souhrnné technické vyjádření obsahuje kromě technických požadavků a připomínek k záborům a zásahům do komunikací a pozemků v naší správě například i souhlas s připojením stavby a s připojením staveniště na komunikační síť a další nutné podmínky pro získání potřebného povolení a pro vlastní realizaci stavby.

Zároveň je společně s ním vydáváno i koordinační vyjádření.

Jak dlouho trvá zpracování žádosti?

Doba zpracování žádosti od jejího úplného podání až po následné vydání souhrnného vyjádření je závislá na složitosti řešené stavby, a to jak stavebně-technicky, tak majetkoprávně.

Podle složitosti rozdělujeme podané žádosti do třech kategorií staveb:

  • nenáročné – mediánová doba jejich zpracování je 15 pracovních dnů,
  • složité – mediánová doba jejich zpracování je 30 pracovních dnů,
  • mimořádné – mediánová doba jejich zpracování je 45 pracovních dnů.
Jakým způsobem mohu požádat TSK, jakožto správce dopravní infrastruktury, o technické vyjádření v případě záměru jednoduché, vyhrazené či ostatní stavby, které vyžadují povolovací řízení?

Podání žádosti včetně příslušných příloh je možné výhradně prostřednictvím portálu Svodná komise TSK.

Mohu vzít zpět podanou žádost prostřednictvím vyjadřovacího portálu TSK?

Ano, podávající má možnost po přihlášení do existující žádosti vzít žádost zpět.

Jak zjistím, že je podaná žádost na portálu Svodná komise TSK v pořádku a probíhá její zpracování? Co když něco bude chybět?

Po vyplnění veškerých požadovaných údajů a vložení potřebných příloh s projektovou dokumentací zvolíte možnost odeslat žádost ke zpracování.

Každou takto došlou novou žádost pečlivě zkontrolujeme a v případě, že bude něco chybět, vyzveme vás k doplnění.

Žádost o doplnění vám přijde na e-mail, který uvedete v žádosti. Po tomto doplnění nebo v případě, že bylo podání v pořádku, vám přijde opět na e-mail potvrzení o přijetí žádosti ke zpracování.

Rovněž vám bude přidělen PIN, kterým se kdykoli přihlásíte do vaší existující žádosti, kde můžete zjistit číslo jednací (pro další případnou telefonickou či elektronickou komunikaci s TSK), a také zde zjistíte stav žádosti (např. zda se posuzuje, čeká na doplnění projektové dokumentace, je schválena s vydaným technickým vyjádřením či zamítnuta s uvedením důvodu).

Mohu s někým telefonicky konzultovat případné problémy či nejasnosti nebo vznášet dotazy k již existujícím žádostem v průběhu posuzování?

Ano. Můžete nás kontaktovat na naší infolince.

V případě již existujících žádostí je pro efektivní zjištění stavu žádosti vhodné znát číslo jednací (to je přiděleno každé přijaté žádosti), které je po přihlášení do existující žádosti na portálu Svodné komise TSK snadno zjistitelné.

K přihlášení použijte PIN, který vám byl zaslán e-mailem.

Proč musím používat pro podání žádosti portál Svodné komise a nemohu poslat žádost datovou schránkou?

Všechny žádosti včetně projektových dokumentací jsou podle jejich rozsahu a míry zásahu do komunikačního majetku rozřazeny do tzv. „oběhových vln“ po jednotlivých odborných odděleních TSK.

Díky naší aplikaci Svodná komise TSK je možné, aby se v jeden moment mohlo žádostí zabývat více posuzovatelů najednou. Zároveň také musíme vše archivovat a v této aplikaci máme vše přehledně uloženo. V případě změny projektové dokumentace či dalších jiných změn je snadné dohledat všechna související vyjádření a jednotlivé projektové dokumentace.

Mohu podat žádost o Vyjádření k záměrům staveb jinak než elektronickým vložením údajů a nahráním dokumentů na portál Svodné komise TSK?

Nikoliv, podání je možné výhradně prostřednictvím portálu Svodná komise TSK.

Mohu nahrát projektovou dokumentaci v jednom kompaktním pdf souboru?

Ne, to bohužel není možné. Každou přílohu je nutné nahrát samostatně se srozumitelným názvem přílohy. Toto umožní zpřehlednit celou žádost a zároveň i urychlit její vyřízení.

Lze nahrát projektovou dokumentaci v jedné složce?

Ne, bohužel, tato funkcionalita není umožněna. Každý soubor je nutné nahrát samostatně.

Pouze v případě velkých stavebních celků, jako jsou např. dopravní terminály, silniční okruhy, tramvajové tratě apod., ve kterých by přesáhl objem vkládaných dat 500 MB, je možné po předchozí konzultaci zvolit zvláštní individuální režim podání žádosti.

Může být projektová dokumentace zpracována dle staré vyhlášky?

Ano, v souladu se Stavebním zákonem je v přechodném období do 30. 6. 2027 akceptována projektová dokumentace dle staré vyhlášky, při zakládání žádosti je nutné si jen vybrat v Typu žádosti správnou možnost, zda je projektová dokumentace zpracována dle staré nebo nové vyhlášky.

V době, kdy je podána žádost na TSK, došlo (např. vlivem požadavku dotčených orgánů státní správy či vlastníků technické infrastruktury) ke změně projektové dokumentace (např. ke změně vedení trasy kabelů) a je nutné vyjádření TSK k této změně. Je možné tuto změněnou projektovou dokumentaci vložit do existující žádosti?

Ano, je to možné, V takovém případě nás prosím kontaktujte na naší infolince, kde vás spojíme s příslušným specialistou a domluvíte se na konkrétním postupu.

Co se děje s žádostí, když má všechny potřebné přílohy a je tedy již ověřena a přijata ke zpracování?

Nejprve musíme každou žádost pečlivě prostudovat, abychom zjistili, na kterých pozemcích a komunikacích je stavební záměr navrhován, a zda se nás tedy přímo stavebně dotýká či nikoli.

V případě, že se dotýká komunikací a pozemků v naší správě, tak musíme dále určit, jaká odborná oddělení TSK se budou ke stavbě vyjadřovat. Pak sestavíme tzv. oběhové vlny a spustíme oběh, při němž se posuzovatelé jednotlivých dotčených odborných oddělení vyjadřují k záměru stavby pomocí dílčích vyjádření. Při tom mohou požádat žadatele o doplnění informací či projektové dokumentace.

Po zpracování všech dílčích vyjádření je oběh dokončen a žádost je podle složitosti stavby přidělena k sestavení finálního svodného vyjádření posuzovateli z oddělení svodné komise. Ten musí ověřit relevantnost všech požadavků a připomínek jednotlivých dílčích útvarů, aby celkové svodné vyjádření dávalo smysl, jak po stavebně-technické stránce, tak i z hlediska majetkoprávních vztahů.

Když už mám vydané technické vyjádření, je to vše, co potřebuji pro povolovací řízení?

Nikoliv, je to pouze jedna část, protože TSK je správce veřejné dopravní infrastruktury a pro povolovací řízení potřebujete souhlas vlastníka – Odbor evidence majetku Magistrátu hl. m. Prahy, který se vyjádří až právě na základě předloženého technického vyjádření TSK.

Jaká odborná oddělení se k žádosti vyjadřují?

Zpravidla vždy je to oddělení správy komunikací, dále nejčastěji následují oddělení správy zeleně, odvodňovacích zařízení, dopravního značení a zón placeného stání.

U složitějších staveb pak majetkoprávní oddělení, úsek dopravního inženýrství, oddělení správy telematických systémů, oddělení správy a údržby mostů a speciálních objektů, oddělení přípravy a realizace bezmotorové dopravy + BESIP + Praha bez bariér a v některých případech i oddělení parkovacích objektů, úsek správy tunelů a investiční úsek. K žádosti je také oddělením koordinace zpracováno koordinační vyjádření.

Jaké technické standardy by měla splňovat projektová dokumentace v případě zásahů do stávajícího komunikačního majetku TSK nebo v případě budování nového komunikačního majetku, který by měl být předán TSK do správy a údržby?
  • Zásady a technické podmínky pro zásahy do povrchů komunikací a provádění výkopů a zásypů rýh pro inženýrské sítě, schválené usnesením RHMP číslo 95 ze dne 31. 1. 2012, s účinností od 1. 2. 2012, ve znění přílohy číslo 1 usnesení RHMP číslo 127 ze dne 28. 1. 2014, s účinností od 1. 2. 2014 – při provádění stavebních prací v komunikacích a při zpětných úpravách povrchů komunikací
  • Technické podmínky pro výkopové práce v komunikační zeleni na pozemcích HMP ve správě TSK – v případě zásahů do stávající komunikační zeleně ve správě a údržbě TSK a také při zřizování nových ploch s komunikační zelení
  • Technické podmínky pro dopravní značení (01.2022) – pro obnovu stávajícího dopravního značení ve správě a údržbě TSK a pro zřizování nového dopravního značení, které bude sloužit pro potřeby provozu na komunikacích ve správě TSK
  • Technické podmínky pro odvodňovací zařízení – v případě zásahů do stávajících odvodňovacích zařízení, tzn. uličních či horských vpustí, jejich přípojek, dešťových kanalizací apod. ve správě a údržbě TSK nebo při budování nových odvodňovacích zařízení, které budou sloužit pro odvodnění komunikací ve správě TSK
  • Technické podmínky pro umisťování venkovního mobiliáře v komunikacích ve správě TSK – pro zřizování nového venkovního mobiliáře, který by měl být předán do správy a údržby TSK
Jakým způsobem mohu požádat o technické vyjádření správce dopravní infrastruktury v případě záměru drobné stavby, která nevyžaduje povolení?

Jednotlivé žádosti o vyjádření můžete vyřídit výhradně prostřednictvím online formuláře.

Jakým způsobem mohu požádat o technické vyjádření správce dopravní infrastruktury pro pouhý souhlas s připojením na komunikaci, která je v naší správě

Jednotlivé žádosti o vyjádření můžete vyřídit výhradně prostřednictvím online formuláře.