Restaurační předzahrádka mimo Pražskou památkovou rezervaci

Provozujete restauraci mimo Pražskou památkovou rezervaci a chcete si na chodníku nebo ulici vybudovat předzahrádku? Tady najdete všechno, co k úspěšnému vyřízení Žádosti o smlouvu pro restaurační předzahrádku potřebujete. A to včetně informací k předčasnému ukončení smlouvy nebo uzavření dodatku, který budete potřebovat při změně doby pronájmu nebo jeho rozsahu.

Pro zřízení restaurační předzahrádky mimo Pražskou památkovou rezervaci platí následující pravidla:

Dokumenty, které budete potřebovat

  • Vyplněná žádost
  • Souhlasné závazné stanovisko Odboru památkové péče Magistrátu hl. m. Prahy (pouze pokud řešíte předzahrádku v památkově chráněných územích Pražské památkové zóny):
    • vzor žádosti naleznete na Portálu památkové péče hl. m. Prahy,
    • k vyřízení žádosti budete potřebovat plnou moc k jednání od vlastníka, tedy od Magistrátu hl. m. Prahy. O tento dokument můžete rovněž zažádat na Odboru památkové péče Magistrátu hl. m. Prahy.
  • Námi vydaný Koordinační souhlas s nestavebním záborem, který zamezí případným prostorovým a časovým kolizím se stavebními akcemi plánovanými v dané lokalitě. Ve většině případů je potřeba pouze u restauračních předzahrádek s pevným pódiem na komunikaci, platí ovšem následující výjimky:
    • v případě městské části Praha 5 je potřeba i u předzahrádky bez pódia,
    • v případě městské části Praha 10 je potřeba i u předzahrádky, která není na noc odklízena.
  • Souhlasné závazné stanovisko Odboru památkové péče Magistrátu hl. m. Prahy (pouze pokud řešíte předzahrádku v památkově chráněných územích Pražské památkové zóny):
    • vzor žádosti naleznete na Portálu památkové péče hl. m. Prahy,
    • k vyřízení žádosti budete potřebovat plnou moc k jednání od vlastníka, tedy od Magistrátu hl. m. Prahy. O tento dokument můžete rovněž zažádat na Odboru památkové péče Magistrátu hl. m. Prahy.
  • Kopie živnostenského listu nebo výpis z obchodního rejstříku (pouze pokud je žadatelem právnická osoba) – dokument nesmí být starší než tři měsíce
  • Plná moc k zajišťování smlouvy, případně k podpisu smlouvy
  • Situační plánek se zakresleným a okótovaným záborem v měřítku

Jak podat žádost

  • Jednoduše, z pohodlí domova nebo kanceláře, prostřednictvím našeho online formuláře
  • Osobně v našem kontaktním centru
  • Poštou na adresu sídla naší společnosti
  • Elektronicky do datové schránky: mivq4t3

Provedeme vás postupem vyřízení žádosti

  1. Stáhněte si žádost ve formátu PDF a vyplňte ji.
    • V žádosti vyplňte všechny údaje včetně druhu předzahrádky (například s pódiem nebo bez) a dalších detailů. Zajímat nás bude třeba i to, jestli umožníte bezplatný přístup na WC, budete na noc uklízet mobiliář a podobně. Všechny tyto skutečnosti mohou významně ovlivnit cenu pronájmu.
  2. Vyplněnou žádost nahrajte spolu s dalšími přílohami do elektronického formuláře (případně nám dokumenty doručte jinou, vámi zvolenou cestou).
  3. Následně vaši žádost zpracujeme. Zpravidla to bude do 10 pracovních dní, během kterých podnikneme nutné úkony ke zpracování smluvního vztahu. Kdyby nám chyběly některé podklady, dáme vám obratem vědět.
  4. Pokud má zábor trvat déle než 30 dní, záměr zveřejníme na elektronické úřední desce Magistrátu hl. m. Prahy, kde bude po dobu 15 dní.
  5. Datum začátku smlouvy nastavíme tak, abyste včas stihli získat všechny další podklady, především rozhodnutí silničního správního úřadu.
  6. Prostřednictvím notifikace, e-mailu nebo telefonicky vám předáme detaily pro provedení úhrady za pronájem komunikace.
  7. Po přijetí platby domluvíme podrobnosti k podpisu smlouvy. Termín podpisu je třeba dodržet, protože už je tam započtena i doba pro vystavení rozhodnutí příslušným silničním správním úřadem. Pokud je nutné provést ve smlouvě změny, je třeba to předem projednat s naším specialistou.
  8. Po podepsání vám předáme dva výtisky Smlouvy o pronájmu komunikace. Jeden nezapomeňte doručit na silniční správní úřad příslušné městské části.
  9. Počkejte na vydání Rozhodnutí – Povolení zvláštního užívání komunikací od silničního správního úřadu příslušné městské části. Teprve potom nabývá nájemní smlouva účinnosti.

Dodatek k uzavřené nájemní smlouvě

Máte uzavřenou nájemní smlouvu a potřebujete změnit dobu pronájmu, jeho rozsah nebo cokoli jiného? Požádejte o uzavření dodatku ke smlouvě.

Žádost o předčasné ukončení smlouvy

Smlouva pořád běží, ale vy už byste rádi svůj pronájem ukončili? Žádný problém, stačí podat Žádost o ukončení nájemní/výpůjční smlouvy.

Časté dotazy

Mám zájem získat slevu v rámci pronájmu na předzahrádku, jak ji získám?

Slevu v rámci pronájmu předzahrádky je možné získat za těchto podmínek:

  • pokud umožníte veřejnosti užívání toalet zdarma, poskytneme vám slevu na nájemném ve výši 5 Kč/m2/den,
  • pokud máte předzahrádku v provozu i v zimní období (listopad až březen), poskytneme vám slevu ve výši 50 % denního nájemného.
Mohu mít předzahrádku bez smluvního vztahu?

Nikoliv. Jakýkoliv zábor umístěný na komunikaci ve vlastnictví hlavního města Prahy je brán jako neoprávněné užívání komunikace a je sankcionován.

Jak dlouho trvá vyřízení všech dokumentů k podání žádosti pro vyřízení žádosti na předzahrádku?

Veškeré dokumenty obdržíte zpravidla do 4 měsíců (tento údaj se vztahuje na nové předzahrádky v Pražské památkové rezervaci).

Je možné požádat o smlouvu na několik let dopředu?

Toto lze pouze v Pražské památkové rezervaci, na ostatních lokalitách lze uzavřít smlouvu pouze na 1 kalendářní rok.

Je nutné nahlásit ukončení uzavřené smlouvy, když ukončím provoz restaurace?

Ano, je nutné podat Žádost o předčasné ukončení smlouvy a následně vám bude vrácen vzniklý přeplatek.

Je možné ukotvit (se zásahem do komunikace) slunečníky a ohrazení restaurační předzahrádky?

Nikoliv. Jakýkoliv neoprávněný zásah do komunikace je hrubé porušení smluvního vztahu. Oprava poničeného povrchu vám bude naúčtována a v těchto případech dochází ke zrušení smluvního vztahu.