Restaurační předzahrádka v Pražské památkové rezervaci

Provozujete restauraci v Pražské památkové rezervaci a chcete si půjčit část chodníku nebo ulice pro umístění předzahrádky? Tady najdete všechno, co k úspěšnému vyřízení Žádosti o smlouvu pro restaurační předzahrádku potřebujete. A to včetně informací k předčasnému ukončení smlouvy nebo uzavření dodatku, který budete potřebovat při změně doby pronájmu nebo jeho rozsahu.

Pro zřízení restaurační předzahrádky v Pražské památkové rezervaci platí následující pravidla:

Dokumenty, které budete potřebovat

  • Vyplněná žádost
  • Souhlasné závazné stanovisko Odboru památkové péče Magistrátu hl. m. Prahy (pouze pokud řešíte předzahrádku v památkově chráněných územích Pražské památkové zóny):
    • vzor žádosti o jeho vydání naleznete na Portálu památkové péče hl. m. Prahy,
    • k vyřízení žádosti budete potřebovat plnou moc k jednání od vlastníka, tedy od Magistrátu hl. m. Prahy. O tento dokument můžete rovněž zažádat na Odboru památkové péče Magistrátu hl. m. Prahy.
  • Předběžný souhlas Odboru dopravy městské části Praha 1
  • Námi vydaný Koordinační souhlas s nestavebním záborem (pouze v případě umístění pevného pódia na komunikaci)
  • Kopie živnostenského listu nebo výpis z obchodního rejstříku (pouze pokud je žadatelem právnická osoba) – dokument nesmí být starší než tři měsíce
  • Plná moc k zajišťování smlouvy, případně k podpisu smlouvy
  • Situační plánek se zakresleným a okótovaným záborem v měřítku

Jak podat žádost

  • Jednoduše, z pohodlí domova nebo kanceláře, prostřednictvím našeho online formuláře
  • Osobně v našem kontaktním centru
  • Poštou na adresu sídla naší společnosti
  • Elektronicky do datové schránky: mivq4t3

Provedeme vás postupem vyřízení žádosti

  1. Stáhněte si žádost ve formátu PDF a vyplňte ji.
    • V žádosti vyplňte všechny údaje včetně druhu předzahrádky (například s pódiem nebo bez) a dalších detailů. Zajímat nás bude třeba i to, jestli umožníte bezplatný přístup na WC, budete na noc uklízet mobiliář a podobně. Všechny tyto skutečnosti mohou významně ovlivnit cenu pronájmu. 
  2. Vyplněnou žádost nahrajte spolu se všemi dalšími přílohami do elektronického formuláře (případně nám dokumenty doručte jinou, vámi zvolenou cestou).
  3. Obdržené podklady zveřejníme na elektronické úřední desce Magistrátu hl. m. Prahy, kde budou po dobu 15 dní
  4. Pokud od Magistrátu hl. m. Prahy nedostaneme žádné připomínky, po svěšení záměru z úřední desky vám pošleme Přílohu č. 3 (Režim provozu restaurační zahrádky), která je součástí nájemní smlouvy.
  5. Hned jak od vás budeme mít vyplněnou Přílohu č. 3, připravíme nájemní smlouvu a pošleme ji pronajímateli, kterým je Magistrát hl. m. Prahy.
  6. Smlouvy podepisuje přímo Hlavní město Praha. Až bude vaše nájemní smlouva připravená a podepsaná, Magistrát hl. m. Prahy vás vyzve k jejímu předání na adrese Nám. Franze Kafky 16/1, 110 00, Praha 1 – Staré město.
  7. Nájemní smlouvu co nejdříve předejte odboru dopravy dané městské části a požádejte Silniční správní úřad o Rozhodnutí k využívání pozemní komunikace.
  8. Až budete mít k dispozici Rozhodnutí k využívání pozemní komunikace z městské části, budeme od vás jako správce komunikací potřebovat jeho kopii spolu se situačním plánkem. Následně už si u nás můžete zažádat o splátkový kalendář a kartu s uvedením rozsahu a doby nájmu.
  9. Splátkový kalendář spolu s kartou vám po předchozí domluvě předáme v našem kontaktním centru. Kartu je následně třeba umístit na předzahrádku tak, aby byla viditelná z ulice.

Dodatek k uzavřené nájemní smlouvě

Máte uzavřenou nájemní smlouvu a potřebujete změnit dobu pronájmu, jeho rozsah nebo cokoli jiného? Požádejte o uzavření dodatku ke smlouvě.

Žádost o předčasné ukončení smlouvy

Smlouva pořád běží, ale vy už byste rádi svůj pronájem ukončili? Žádný problém, stačí podat Žádost o ukončení nájemní/výpůjční smlouvy.

Časté dotazy

Mám zájem získat slevu v rámci pronájmu na předzahrádku, jak ji získám?

Slevu v rámci pronájmu předzahrádky je možné získat za těchto podmínek:

  • pokud umožníte veřejnosti užívání toalet zdarma, poskytneme vám slevu na nájemném ve výši 5 Kč/m2/den,
  • pokud máte předzahrádku v provozu i v zimní období (listopad až březen), poskytneme vám slevu ve výši 50 % denního nájemného.
Mohu mít předzahrádku bez smluvního vztahu?

Nikoliv. Jakýkoliv zábor umístěný na komunikaci ve vlastnictví hlavního města Prahy je brán jako neoprávněné užívání komunikace a je sankcionován.

Jak dlouho trvá vyřízení všech dokumentů k podání žádosti pro vyřízení žádosti na předzahrádku?

Veškeré dokumenty obdržíte zpravidla do 4 měsíců (tento údaj se vztahuje na nové předzahrádky v Pražské památkové rezervaci).

Je možné požádat o smlouvu na několik let dopředu?

Toto lze pouze v Pražské památkové rezervaci, na ostatních lokalitách lze uzavřít smlouvu pouze na 1 kalendářní rok.

Je nutné nahlásit ukončení uzavřené smlouvy, když ukončím provoz restaurace?

Ano, je nutné podat Žádost o předčasné ukončení smlouvy a následně vám bude vrácen vzniklý přeplatek.

Je možné ukotvit (se zásahem do komunikace) slunečníky a ohrazení restaurační předzahrádky?

Nikoliv. Jakýkoliv neoprávněný zásah do komunikace je hrubé porušení smluvního vztahu. Oprava poničeného povrchu vám bude naúčtována a v těchto případech dochází ke zrušení smluvního vztahu.