Vyhrazená stání pro instituce

Složky Integrovaného záchranného systému, městské části a neziskové organizace zřízené hlavním městem Prahou či městskou částí mohou v odůvodněných případech požádat o zábor veřejného prostranství za účelem vyhrazeného parkovacího stání. Zde najdete všechny potřebné informace a návod, jak o zřízení vyhrazeného parkovacího stání požádat.

O vyhrazené parkovací stání mohou v odůvodněných případech požádat tyto instituce:

  • Magistrát hl. m. Prahy
  • Policie České republiky
  • Městská policie hl. m. Prahy
  • Hasičský záchranný sbor
  • Městské části
  • Neziskové organizace zřízené hl. m. Prahou nebo městskou částí

Dokumenty, které budete potřebovat

  • Vyplněná žádost
  • Předběžný souhlas odboru dopravy příslušné městské části nebo oddělení Silničního správního úřadu Magistrátu hl. m. Prahy (u místních komunikací I. třídy), kde bude uveden rozsah a termín záboru.
  • Zřizovací listina – u neziskových organizací zřízených hl. m. Prahou
  • Plná moc k podpisu smlouvy
  • Situační plánek se zakresleným a okótovaným záborem (vyhrazeným parkovacím stáním), který musí být schválený odborem dopravy příslušné městské části

Jak podat žádost

  • Jednoduše, z pohodlí domova nebo kanceláře, prostřednictvím našeho online formuláře
  • Osobně v našem kontaktním centru
  • Poštou na adresu sídla naší společnosti
  • Elektronicky do datové schránky: mivq4t3

Provedeme vás postupem vyřízení žádosti

  1. Stáhněte si žádost ve formátu PDF a vyplňte ji.
  2. Vyplněnou žádost nahrajte spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jedním z výše uvedených způsobů.
  3. My vaši žádost zpracujeme zpravidla ve lhůtě do 25 pracovních dnů. Tato lhůta zahrnuje dobu pro nutné úkony ke zpracování smluvního vztahu. Pokud nejsou podklady kompletní, nelze smluvní vztah uzavřít a zpracování žádosti je pozastaveno.
  4. Zajistíme vyvěšení na úřední desce – při zpracování žádosti je nutné záměr zveřejnit na elektronickou úřední desku Magistrátu hl. m. Prahy na 15 dnů.
  5. Po svěšení záměru vám zašleme k podpisu 4 výtisky Smlouvy o výpůjčce. Smlouvu je také možné podepsat po vyzvání na našem kontaktním centru. Preferovaná forma předání smluv je elektronickou formou.
  6. Po vašem podpisu nám všechny 4 výtisky Smlouvy o výpůjčce zašlete zpět.
  7. My následně smlouvy podepíšeme a zašleme vám zpět 2 výtisky spolu s pokyny dalšího postupu.
  8. Doručte 1 výtisk Smlouvy o výpůjčce na Odbor dopravy městské části (podle místa parkování), případně na Odbor pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy, jedná-li se o komunikaci v správě Magistrátu hl. m. Prahy.
  9. Vyčkejte na obdržení "Rozhodnutí – Povolení zvláštního užívání komunikací“ a „Opatření obecné povahy – stanovení přechodné úpravy provozu na pozemní komunikaci“.
  10. Po obdržení kladného rozhodnutí si musíte nechat na vlastní náklady odbornou firmou vyhotovit svislé a vodorovné dopravní značení.