Vyhrazená stání pro instituce

O zábor veřejného prostranství za účelem vyhrazeného parkovacího stání mohou v odůvodněných případech žádat také složky Integrovaného záchranného systému, městské části nebo neziskové organizace zřízené hlavním městem Prahou, případně městskou částí. Tady najdete všechny potřebné informace, které k vyřízení žádosti potřebujete.

Které instituce mohou žádat o vyhrazené parkovací stání?

  • Magistrát hl. m. Prahy
  • Policie České republiky
  • Městská policie hl. m. Prahy
  • Hasičský záchranný sbor
  • Městské části
  • Neziskové organizace zřízené hl. m. Prahou nebo městskou částí

Dokumenty, které budete potřebovat

  • Vyplněná žádost
  • Předběžný souhlas odboru dopravy příslušné městské části nebo oddělení Silničního správního úřadu Magistrátu hl. m. Prahy (u místních komunikací I. třídy); v souhlasu je třeba uvést rozsah a termín záboru.
  • Zřizovací listina (pouze u neziskových organizací zřízených hl. m. Prahou)
  • Listina opravňující vybraného zástupce k podpisu smluv za daný subjekt nebo instituci
  • Pověřovací listina, oprávnění pro výkon činnosti nebo plná moc
  • Situační plánek s okótovaným zakreslením požadovaného záboru, tedy vyhrazeného parkovacího stání, který je schválený odborem dopravy příslušné městské části

Jak podat žádost

  • Jednoduše, z pohodlí domova nebo kanceláře, prostřednictvím našeho online formuláře
  • Osobně v našem kontaktním centru
  • Poštou na adresu sídla naší společnosti
  • Elektronicky do datové schránky: mivq4t3

Provedeme vás postupem vyřízení žádosti

  1. Stáhněte si žádost ve formátu PDF a vyplňte ji.
  2. Vyplněnou žádost nahrajte spolu s dalšími přílohami do elektronického formuláře (případně nám dokumenty doručte jinou, vámi zvolenou cestou).
  3. Následně vaši žádost zpracujeme. Zpravidla to bude do 25 pracovních dní, během kterých podnikneme nutné úkony ke zpracování smluvního vztahu. Kdyby nám chyběly některé podklady, dáme vám obratem vědět.
  4. Zajistíme zveřejnění záměru na elektronické úřední desce Magistrátu hl. m. Prahy, kde bude po dobu 15 dní.
  5. Po svěšení záměru z úřední desky vám pošleme čtyři výtisky Smlouvy o výpůjčce. Podepsat je můžete elektronicky nebo v našem našem kontaktním centru.
  6. Hned jak od vás všechny čtyři výtisky Smlouvy o výpůjčce zase obdržíme, podepíšeme je a dva vám pošleme zpět spolu s pokyny ohledně dalšího postupu.
  7. Jeden výtisk Smlouvy o výpůjčce nezapomeňte doručit na Odbor dopravy městské části, ve které chcete parkování využívat, případně na Odbor pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy, pokud se jedná o komunikaci v správě Magistrátu hl. m. Prahy.
  8. Počkejte na vydání "Rozhodnutí – Povolení zvláštního užívání komunikací“ a „Opatření obecné povahy – stanovení přechodné úpravy provozu na pozemní komunikaci“.
  9. Až budete mít v ruce kladné rozhodnutí, nezapomeňte si zajistit svislé a vodorovné dopravní značení parkovacího místa. To už bude ve vaší režii, pomůže vám s tím ovšem odborná firma, kterou si můžete sami vybrat.