Vyhrazená stání pro velvyslanectví

V případě respektování principu reciprocity, a to vždy na základě aktuálního vyjádření Ministerstva zahraničí ČR, může mít zastupitelský úřad (velvyslanectví) nárok na zábor veřejného prostranství za účelem umístění parkovacího stání. Zde najdete všechny potřebné informace a návod, jak o zřízení vyhrazeného parkovacího stání požádat.

Dokumenty, které budete potřebovat

  • Vyplněná žádost
  • Předběžný souhlas odboru dopravy příslušné městské části nebo oddělení Silničního správního úřadu Magistrátu hl. m. Prahy (u místních komunikací I. třídy), kde bude uveden rozsah a termín záboru
  • Potvrzení Diplomatického protokolu Ministerstva zahraničních věcí ČR o naplnění reciprocity (pouze v případě žádosti o smlouvu v rámci reciprocity)
  • Usnesení Rady hl. m. Prahy o schválení jednorázové výjimky ze Zásad pro zřizování zón placeného stání (pouze v případě, kdy není naplněna reciprocita)
  • Plná moc k podpisu smlouvy v případě, že se nebude podepisovat šéf mise
  • Situační plánek se zakresleným a okótovaným záborem (vyhrazeným parkovacím stáním), který musí být schválený odborem dopravy příslušné městské části

Jak podat žádost

  • Jednoduše, z pohodlí domova nebo kanceláře, prostřednictvím našeho online formuláře
  • Osobně v našem kontaktním centru
  • Poštou na adresu sídla naší společnosti
  • Elektronicky do datové schránky: mivq4t3

Provedeme vás postupem vyřízení žádosti

  1. Stáhněte si žádost ve formátu PDF a vyplňte ji.
  2. Vyplněnou žádost nahrajte spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jedním z výše uvedených způsobů.
  3. My vaši žádost zpracujeme zpravidla ve lhůtě do 25 pracovních dnů. Tato lhůta zahrnuje dobu pro nutné úkony ke zpracování smluvního vztahu. Pokud nejsou podklady kompletní, nelze smluvní vztah uzavřít a zpracování žádosti je pozastaveno.
  4. Zajistíme vyvěšení na úřední desce – při zpracování žádosti je nutné záměr zveřejnit na elektronickou úřední desku Magistrátu hl. m. Prahy na 15 dnů.
  5. Po svěšení záměru vám zašleme k podpisu 4 výtisky Smlouvy o výpůjčce. Smlouvu je také možné podepsat po vyzvání na našem kontaktním centru. Preferovaná forma předání smluv je elektronickou formou.
  6. Po vašem podpisu nám všechny 4 výtisky Smlouvy o výpůjčce zašlete zpět.
  7. My následně smlouvy podepíšeme a zašleme vám zpět 2 výtisky spolu s pokyny dalšího postupu.
  8. Doručte 1 výtisk Smlouvy o výpůjčce na Odbor dopravy městské části (podle místa parkování), případně na Odbor pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy, jedná-li se o komunikaci v správě Magistrátu hl. m. Prahy.
  9. Vyčkejte na obdržení "Rozhodnutí – Povolení zvláštního užívání komunikací“ a „Opatření obecné povahy – stanovení přechodné úpravy provozu na pozemní komunikaci“.
  10. Po obdržení kladného rozhodnutí vám bude na naše náklady nainstalováno svislé a vodorovné dopravní značení.

Časté dotazy

Máme zájem o vyhrazená parkovací stání před naším zastupitelským úřadem. Jak máme postupovat?

Nejprve se obraťte na Diplomatický protokol Ministerstva zahraničních věcí, zda váš zastupitelský úřad má nárok na vyhrazená parkovací stání v rámci reciprocity.

Poté se obraťte na odbor dopravy příslušné městské části případně na Oddělení silničního správního úřadu Odboru pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy (u místních komunikací I. třídy), kde vám schválí a vydají situační plánek se zakreslenými vyhrazenými parkovacími stáními.

Následně vyplňte Žádost o smlouvu na vyhrazená stání pro zastupitelské úřady a nahrajte ji spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jiným z uvedených způsobů.

Máme nótu od Diplomatického protokolu Ministerstva zahraničních věcí o naplnění reciprocity. Jak máme dále postupovat?

Obraťte se na odbor dopravy příslušné městské části případně na oddělení silničního správního úřadu Odboru pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy, kde vám schválí a vydají plánek se zakreslenými vyhrazenými parkovacími stáními.

Následně vyplňte Žádost o smlouvu na vyhrazená stání pro zastupitelské úřady a nahrajte ji spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jiným z uvedených způsobů.

Náš zastupitelský úřad nesplňuje princip vzájemnosti (reciprocity). Můžeme i tak požádat o vyhrazené parkovací stání?

V tomto případě si můžete zažádat o vyhrazená parkovací stání za úhradu na základě nájemní smlouvy.

V případě, že vyhrazená parkovací stání jsou v zóně placeného stání, obraťte se na Odbor dopravy Magistrátu hl. m. Prahy, na oddělení organizace dopravy, které zajišťuje schválení jednorázové výjimky ze Zásad pro zřizování zón placeného stání.

Po schválení výjimky se obraťte na odbor dopravy příslušné městské části případně na Oddělení silničního správního úřadu Odboru pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy (u místních komunikací I. třídy), kde vám schválí a vydají situační plánek se zakreslenými vyhrazenými parkovacími stáními.

Následně vyplňte Žádost o smlouvu na vyhrazená stání pro zastupitelské úřady a nahrajte ji spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jiným z uvedených způsobů.

Kolik bude náš zastupitelský úřad platit za parkovací stání pro 1 vozidlo?

Nájemné za jedno vyhrazené parkovací stání se řídí Usnesením Rady hl. m. Prahy č. 1858 ze dne 1. 8. 2022 o Zásadách cenové politiky při pronajímání nebo výpůjčce komunikací a jejich součástí, částí pozemků a ploch ve vlastnictví hl. m. Prahy, pronajímaných příslušnými odbory Magistrátu hl. m. Prahy a Technickou správou komunikací hl. m. Prahy, a.s.

Dle přílohy č. 1 - bodu 2. Výše nájemného bod B Pronájem komunikací pro trvale vyhrazená parkovací místa dle bodu a) činí nájemní 500,- Kč bez DPH za metr čtvereční na 1 kalendářní rok.

Na jak dlouhou dobu se uzavírá nájemní smlouva na vyhrazená parkovací stání pro zastupitelské úřady?

Nájemní smlouva na vyhrazená parkovací stání pro zastupitelské úřady se uzavírá na 2 roky.

Náš zastupitelský úřad má schválená místa z odboru dopravy případně Magistrátu hl. m. Prahy. Jak máme dále postupovat?

Vyplňte Žádost o smlouvu na vyhrazená stání pro zastupitelské úřady a nahrajte ji spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jiným z uvedených způsobů.

Jaká je výměra vyhrazeného parkovacího stání pro vozidla zastupiteských úřadů?

Standardní výměra vyhrazeného parkovacího stání je 12,5 m2.

Kdo našemu zastupitelskému úřadu vyhotoví svislé a vodorovné dopravní značení? Hradíme za něj nějaký poplatek?

Svislé (dopravní značka) a vodorovné dopravní značení vám vyhotoví naše oddělení správy dopravního značení. Za osazení dopravního značení nic nehradíte.

Můžeme podat žádost na vyhrazená parkovací pro zastupitelské úřady stání elektronicky?

Ano, žádost můžete podat elektronicky, případně nám ji můžete předat jedním z uvedených způsobů Jak podat žádost.