2. Realizační fáze
Uzavření dodatku ke smlouvě pro stavební zábor
Máte s námi podepsanou platnou nájemní nebo výpůjční smlouvu pro stavební zábor a potřebujete upravit termíny nebo obsah smlouvy? Potom můžete požádat o vypracování dodatku.
Dokumenty, které budete potřebovat
Bezvýkopové zábory do 150 m2, které netrvají déle než 14 dní
Pro zpracování dodatku ke smlouvě pro stavební zábor od vás budeme potřebovat následující podklady:
- vyplněnou žádost,
- situační plánek s okótovaným zakreslením záboru (pouze pokud dochází ke změně výměry oproti smluvnímu ujednání),
- případně plnou moc k podpisu smlouvy.
Bezvýkopové zábory nad 150 m2 nebo na dobu delší než 14 dní
Pro zpracování dodatku ke smlouvě pro stavební zábor od vás budeme potřebovat následující podklady:
- vyplněnou žádost,
- situační plánek s okótovaným zakreslením záboru (pouze pokud dochází ke změně výměry oproti smluvnímu ujednání),
- námi vydaný Koordinační souhlas se stavebním záborem na období prodloužení záboru,
- případně plnou moc k podpisu smlouvy.
Zábory s výkopovými pracemi
Pro zpracování dodatku ke smlouvě pro stavební zábor od vás budeme potřebovat následující podklady:
- vyplněnou žádost,
- situační plánek s okótovaným zakreslením záboru (pouze pokud dochází ke změně výměry oproti smluvnímu ujednání),
- námi vydaný Koordinační souhlas s provedením výkopových prací na období prodloužení záboru,
- případně plnou moc k podpisu smlouvy.
Jak podat žádost
- Osobně v našem kontaktním centru
- Poštou na adresu sídla naší společnosti
- Elektronicky do datové schránky: mivq4t3
Provedeme vás postupem vyřízení žádosti
- Přijetí a zpracování
- Zkontrolujeme žádost a dodané podklady. Pokud budeme mít vše potřebné, v nejbližší možné lhůtě dodatek zpracujeme.
- Abychom to bezpečně stihli, žádost o dodatek je třeba podat v dostatečném předstihu, nejpozději však 5 pracovních dní před ukončením nájemní smlouvy (10 dní před koncem smlouvy vás na blížící se termín upozorníme e-mailem). Pokud nám žádost doručíte později, bohužel už nedokážeme zaručit její včasné zpracování.
- Vyvěšení na úřední desce
- Pokud dodatek připravujeme pro akce trvající déle než 30 dní, záměr o prodloužení nájmu či výpůjčky zveřejníme na elektronické úřední desce Magistrátu hl. m. Prahy, kde bude po dobu 15 dní.
- Výzva k úhradě
- Na e-mail vám pošleme výzvu k úhradě poplatku spolu s termínem a informacemi k podpisu dodatku v našem kontaktním centru. Výše nájemného se řídí platným Usnesením Rady hl. m. Prahy č. 1858 ze dne 1. 8. 2022.
- Předání podepsaných dodatků
- V termínu uvedeném v předchozí výzvě se potkáme v našem kontaktním centru, zkontrolujeme úhradu poplatku i osobních údajů a předáme vám 2 výtisky dodatku. Jeden je pro vás, druhý patří Odboru dopravy příslušné městské části nebo v případě komunikací 1. třídy Odboru pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy na Oddělení silničního správního úřadu.
- Zveřejnění smluv v registru
- Pokud smluvní částka přesáhne hodnotu 50 000 Kč, smlouvu zveřejníme v registru smluv Ministerstva vnitra České republiky, abychom splnili zákonné povinnosti.
- Doručení podepsaného dodatku městské části nebo Magistrátu hl. m. Prahy
- Jednu kopii dodatku nezapomeňte odeslat příslušné městské části a jejímu odboru dopravy. V případě komunikací 1. třídy pak Odboru pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy na Oddělení silničního správního úřadu. Instrukce najdete v příloze vaší smlouvy. Následně vyčkejte na prodloužení „Rozhodnutí – Povolení zvláštního užívání komunikací“ a „Opatření obecné povahy – stanovení přechodné úpravy provozu na pozemní komunikaci“.
Časté dotazy
Proč je cena oproti smlouvě o tolik navýšena?
Výše nájemného za prodloužení záboru/zvýšení rozsahu záboru nad rámec již uzavřené smlouvy je daná usnesením Rady hlavního města Prahy č. 1858 ze dne 1. 8. 2022, a to ve výši 150 Kč/m2/den v Pražské památkové rezervaci (PPR), případně 75 Kč/m2/den v ostatních lokalitách.