Popis a rozsah činnosti

Centrální dispečink TSK je klíčovým, nepřetržitě fungujícím pracovištěm, které má na starost bezpečnost a sjízdnost pražských komunikací. Oddělení vzniklo rozšířením původního Integrovaného inspekčního kontrolního systému (IIKS) a dnes slouží jako centrální kontaktní místo pro příjem podnětů od občanů, institucí i složek Integrovaného záchranného systému (IZS).

Pohled na panel obrazovek a monitory na Centrálním dispečinku TSK

Dispečer centrálního dispečinku TSK pozoruje monitory s mapovými aplikacemi

Naším hlavním úkolem je operativní řešení havarijních stavů, mezi které patří výtluky, poškozené dopravní značení, znečištění vozovek a další náhlé závady ohrožující bezpečnost provozu.

Naší prioritou je rychlá reakce — závady s potenciálním ohrožením bezpečnosti řešíme zpravidla do několika hodin od jejich nahlášení.

Ročně vyřídíme

22 000

přijatých hlášení

16 100

evidovaných závad

6 000

provedených havarijních zásahů

Jak fungujeme

Každý podnět od občanů pečlivě evidujeme a okamžitě vyhodnocujeme. Informace přijímáme prostřednictvím naší aplikace Hlášení poruch a závad, e-mailu, telefonické linky a také prostřednictvím městských aplikací jako Změňte.to nebo přímo z aplikací městských částí.

Naše cíle

Usilujeme o neustálé zlepšování rychlosti a kvality komunikace s veřejností i uvnitř TSK. Připravujeme nové uživatelsky přívětivé webové rozhraní, které umožní sledování stavu řešení závad podobně jako sledování zásilek. Zároveň modernizujeme interní procesy a zavádíme inovativní technologie, které zlepšují předvídavost a plánování oprav.

Dispečer TSK stojící u služebního auta TSK s rozsvíceným majáčkem

Standardy a metodiky

Centrální dispečink se při své činnosti řídí následujícími standardy, předpisy a metodikami:

  • Zákon č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích, který stanovuje povinnosti a pravomoci správců komunikací,
  • plán zimní údržby komunikací, každoročně schvalovaný Radou hlavního města Prahy, který jasně definuje prioritní úseky, rozsah a standardy zimní údržby,
  • technické specifikace a metodiky výrobce meteostanic Boschung, včetně pokynů pro obsluhu automatizovaných systémů rozmrazování komunikací,
  • dopravnětechnická doporučení a metodiky TP (technické podmínky), především TP 66 (Zásady pro označování pracovních míst na pozemních komunikacích) a TP 104 (Zimní údržba pozemních komunikací).

Monitorovací auto TSK

Časté dotazy

Jak mohu nahlásit závadu na komunikaci?

Pro nahlášení závad na komunikacích, případně nahlášení jiných podnětů, využijte naši aplikaci Hlášení poruch a závad.
Případně nás kontaktujte e-mailem nebo telefonicky

Vždy prosím uveďte přesnou lokalitu a popis závady.

Jak rychle reagujete na nahlášenou závadu?

Havarijní závady řešíme prioritně — dispečer ihned vyhodnotí situaci a v případě nutnosti vyšle kontrolu. Do jedné hodiny od potvrzení závady vysíláme dodavatele k provizornímu odstranění.

Kam se mohu obrátit s dotazem ke stavu řešení?

Můžete odpovědět na potvrzovací e-mail, který obdržíte po nahlášení závady, nebo kontaktovat dispečink telefonicky či e-mailem.

Co dělat při poškození vozidla nebo zranění kvůli závadě?

Závadu zdokumentujte a ihned nás informujte telefonicky nebo prostřednictvím naší aplikace Hlášení poruch a závad.

Následně můžete žádat o náhradu škody. Více informací včetně žádosti naleznete na stránce Žádost o náhradu škody.

Jaká hlášení řešíte nejčastěji?

Nejčastěji se jedná o následky dopravních nehod (střepy, znečištění), výtluky na vozovce a poškozené nebo chybějící dopravní značení.