Popis a rozsah činnosti
Naše práce zahrnuje jak drobné stavební opravy, tak i rozsáhlé rekonstrukce klíčových dopravních staveb, jako jsou historické mosty přes Vltavu, revitalizace veřejných prostor a výstavba nové infrastruktury.
Při realizaci projektů klademe důraz na pečlivou koordinaci, implementaci prvků udržitelnosti a implementujeme prvky městských strategií, jako je příkladně modro-zelená infrastruktura, bezbariérovost a cyklistická doprava.
Všechny projekty prochází důkladnou přípravou a jsou konzultovány s veřejností a odborníky napříč všemi městskými společnostmi a akademickou sférou.
Od drobných staveb až po miliardové investice, zajišťujeme, aby městské komunikace byly v dobrém technickém stavu a bezpečné pro všechny účastníky provozu.
Spravujeme
2 396 km
komunikací
845 ha
chodníků
700
mostních objektů na komunikační síti
11
tunelů
Na co vše se zaměřujeme
Zajišťujeme jejich komplexní správu, opravy, údržbu a modernizaci.
Realizujeme rekonstrukce a opravy mostů, včetně těch historických přes Vltavu, s ohledem na technické parametry provozu a historický význam.
Více informací o správě mostů najdete na stránce Mosty, lávky, podchody a galerie, protihlukové stěny.
Koordinujeme a realizujeme soubory staveb, které zahrnují vozovky, chodníky, protihlukové stěny a prvky modro-zelené infrastruktury, s důrazem na komplexní řešení celého území.
Projektujeme a realizujeme stavby zaměřené na rozvoj cyklistické a pěší dopravy, včetně cyklostezek, bezbariérových přechodů a související infrastruktury, v souladu s principy udržitelné mobility.
V rámci naší činnosti provádíme:
- přípravu a realizaci investičních projektů a oprav, včetně projektového řízení a inženýrské činnosti,
- kontrolu a přejímku staveb z hlediska kvality provedení a v souladu s projektovou dokumentací,
- přípravu technických stanovisek pro stavební a správní řízení, včetně posuzování vlivů staveb na dopravu.
Naše cíle
Naším cílem je rozvoj moderní, bezpečné a udržitelné dopravní infrastruktury, která bude sloužit potřebám Prahy i v budoucích letech.
Usilujeme o:
- zvyšování kvality a bezpečnosti všech druhů dopravy, s důrazem na snižování nehodovosti a plynulost provozu,
- efektivní koordinaci stavebních činností a minimalizaci dopadů na dopravu, včetně plánování dopravních stavebních činností s minimálním dopadem na plynulost dopravy,
- rychlé a operativní řešení problémů a podnětů od občanů, včetně efektivní komunikace a transparentnosti.
Standardy a metodiky
Při naší práci se řídíme platnými právními předpisy, technickými normami a metodickými pokyny, abychom zajistili nejvyšší kvalitu a bezpečnost realizovaných projektů. Mezi klíčové předpisy a normy patří:
- Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, který upravuje kategorizaci, správu, provoz a ochranu pozemních komunikací,
- Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, který stanovuje pravidla provozu na pozemních komunikacích a práva a povinnosti účastníků provozu,
- Technické podmínky Ministerstva dopravy ČR (TP), které doplňují a konkretizují požadavky na provádění staveb a údržbu pozemních komunikací (např. TP 65, TP 133).
Využíváme moderní technologie a postupy pro efektivní správu a údržbu dopravní infrastruktury, včetně digitálních pasportů a informačních systémů.
Aktuality
Časté dotazy
Jak poznám, kdo za danou stavbu zodpovídá a kdo je jejím investorem?
Na stavbách je umístěna jednotná informační cedule, podle loga společnosti a textace poznáte investora a zhotovitele.
Co ovlivňuje dobu trvání stavby?
Doba trvání závisí na řadě faktorů, jako jsou specifika lokality, dopravní zátěž, nutnost koordinace s dalšími investory a specifické požadavky, například kvůli provozu MHD.
Kdo rozhoduje, které stavby se uskuteční?
Rozhodnutí o realizaci staveb a oprav vychází ze schváleného investičního plánu hlavního města Prahy.
Proč je po opravě komunikace na místě dlažba místo asfaltu?
Povrch z dlažebních kostek v místech, kde byl dříve asfalt, je standardním a vždy dočasným (provizorním) řešením. Tento postup má dva hlavní důvody v závislosti na situaci:
Zimní období a technologická přestávka obaloven
Během zimních měsíců (zpravidla od prosince do března) jsou z technologických důvodů mimo provoz tzv. obalovny, které vyrábějí horkou asfaltovou směs. Kvalitní pokládka této směsi vyžaduje stabilní venkovní teploty (obvykle nad +5 °C), aby byla zaručena její správná přilnavost, hutnitelnost a dlouhá životnost. Aby bylo možné provádět nezbytné opravy i v zimě a zároveň zajistit bezpečnost a sjízdnost místa, přistupuje se k provizornímu uzavření výkopu právě dlažbou nebo studenou asfaltovou směsí. Jakmile na jaře začne stavební sezóna a obalovny obnoví provoz, je tento provizorní povrch odstraněn a místo je finálně zaasfaltováno do původního stavu.
Opravy správců poduličních (inženýrských) sítí
Jedná se o výkopy po haváriích inženýrských sítí (voda, plyn, elektřina, optické kabely), které neprovádíme přímo my, ale jejich příslušní správci. Tito správci po své opravě uvedou místo do sjízdného a bezpečného stavu pomocí provizorního povrchu. K finálnímu asfaltování dochází až s určitým časovým odstupem, a to typicky ze dvou důvodů:
- Plánovaná definitivní oprava sítě: často se stává, že po akutním zásahu (např. oprava prasklého vodovodu) je sice havárie zažehnána, ale samotný správce sítě plánuje na místě ještě rozsáhlejší, definitivní opravu své sítě v pozdějším termínu a bude se na místo vracet. Bylo by proto neekonomické pokládat finální asfaltový povrch, pokud je jisté, že se výkop bude muset znovu otevřít.
- Technologická pauza: i po finální opravě sítě je často nutná pauza, během níž si tzv. sedá podloží ve výkopu. Předčasné asfaltování by vedlo k pozdějším propadům vozovky. Také může být zimní odstávka viz výše.
V obou případech se tedy jedná o plánovaný a dočasný stav. O termínu definitivní opravy obvykle informuje zhotovitel na místě, například formou informační cedule na dopravním značení.
Podívejte se na další činnosti TSK
Vyvíjíme mapové aplikace pro správu města
Provozujeme a dál vyvíjíme mapové aplikace na bázi geografického informačního systému, které pomáhají evidovat, spravovat a udržovat obecní majetek.
Zajišťujeme úklid komunikací
Máme pod palcem až dvě třetiny všech silnic, chodníků a dalších komunikací v Praze. V létě se staráme o pravidelný úklid a…
Staráme se o parkoviště
Každý občas potřebuje zastavit. Mezi naše aktivity tak patří správa a provoz záchytných P+R parkovišť, veřejných placených parkovišť a garáží nebo zón…
Pečujeme o zeleň
Každé město potřebuje své zelené plíce. Proto nás těší, že se v Praze můžeme starat o desítky tisíc stromů a keřů nebo…
Provozujeme non-stop dispečink
Ať už je to havarijní stav nebo jiná závada ohrožující bezpečnost provozu, postaráme se o to. Ve dne i v noci přijímáme…