Popis a rozsah činnosti

Naše práce zahrnuje jak drobné stavební opravy, tak i rozsáhlé rekonstrukce klíčových dopravních staveb, jako jsou historické mosty přes Vltavu, revitalizace veřejných prostor a výstavba nové infrastruktury.

Při realizaci projektů klademe důraz na pečlivou koordinaci, implementaci prvků udržitelnosti a implementujeme prvky městských strategií, jako je příkladně modro-zelená infrastruktura, bezbariérovost a cyklistická doprava.

Letecký pohled na Barrandovský most v Praze.

Vizualizace Libeňského soumostí v Praze.

Všechny projekty prochází důkladnou přípravou a jsou konzultovány s veřejností a odborníky napříč všemi městskými společnostmi a akademickou sférou.

Od drobných staveb až po miliardové investice, zajišťujeme, aby městské komunikace byly v dobrém technickém stavu a bezpečné pro všechny účastníky provozu.

Spravujeme

2 396 km

komunikací

845 ha

chodníků

700

mostních objektů na komunikační síti

11

tunelů

Na co vše se zaměřujeme

V rámci naší činnosti provádíme:

  • přípravu a realizaci investičních projektů a oprav, včetně projektového řízení a inženýrské činnosti,
  • kontrolu a přejímku staveb z hlediska kvality provedení a v souladu s projektovou dokumentací,
  • přípravu technických stanovisek pro stavební a správní řízení, včetně posuzování vlivů staveb na dopravu.

Naše cíle

Naším cílem je rozvoj moderní, bezpečné a udržitelné dopravní infrastruktury, která bude sloužit potřebám Prahy i v budoucích letech.

Usilujeme o:

  • zvyšování kvality a bezpečnosti všech druhů dopravy, s důrazem na snižování nehodovosti a plynulost provozu,
  • efektivní koordinaci stavebních činností a minimalizaci dopadů na dopravu, včetně plánování dopravních stavebních činností s minimálním dopadem na plynulost dopravy,
  • rychlé a operativní řešení problémů a podnětů od občanů, včetně efektivní komunikace a transparentnosti.

Pohled na zrekonstruovanou ulici Karla Engliše v Praze.

Standardy a metodiky

Při naší práci se řídíme platnými právními předpisy, technickými normami a metodickými pokyny, abychom zajistili nejvyšší kvalitu a bezpečnost realizovaných projektů. Mezi klíčové předpisy a normy patří:

  • Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, který upravuje kategorizaci, správu, provoz a ochranu pozemních komunikací,
  • Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, který stanovuje pravidla provozu na pozemních komunikacích a práva a povinnosti účastníků provozu,
  • Technické podmínky Ministerstva dopravy ČR (TP), které doplňují a konkretizují požadavky na provádění staveb a údržbu pozemních komunikací (např. TP 65, TP 133).

Využíváme moderní technologie a postupy pro efektivní správu a údržbu dopravní infrastruktury, včetně digitálních pasportů a informačních systémů.  

Pohled na zrekonstruované Smetanovo nábřeží v Praze.

Časté dotazy

Jak poznám, kdo za danou stavbu zodpovídá a kdo je jejím investorem?

Na stavbách je umístěna jednotná informační cedule, podle loga společnosti a textace poznáte investora a zhotovitele.

Co ovlivňuje dobu trvání stavby?

Doba trvání závisí na řadě faktorů, jako jsou specifika lokality, dopravní zátěž, nutnost koordinace s dalšími investory a specifické požadavky, například kvůli provozu MHD.

Kdo rozhoduje, které stavby se uskuteční?

Rozhodnutí o realizaci staveb a oprav vychází ze schváleného investičního plánu hlavního města Prahy.

Proč je po opravě komunikace na místě dlažba místo asfaltu?

Povrch z dlažebních kostek v místech, kde byl dříve asfalt, je standardním a vždy dočasným (provizorním) řešením. Tento postup má dva hlavní důvody v závislosti na situaci:

Zimní období a technologická přestávka obaloven

Během zimních měsíců (zpravidla od prosince do března) jsou z technologických důvodů mimo provoz tzv. obalovny, které vyrábějí horkou asfaltovou směs. Kvalitní pokládka této směsi vyžaduje stabilní venkovní teploty (obvykle nad +5 °C), aby byla zaručena její správná přilnavost, hutnitelnost a dlouhá životnost. Aby bylo možné provádět nezbytné opravy i v zimě a zároveň zajistit bezpečnost a sjízdnost místa, přistupuje se k provizornímu uzavření výkopu právě dlažbou nebo studenou asfaltovou směsí. Jakmile na jaře začne stavební sezóna a obalovny obnoví provoz, je tento provizorní povrch odstraněn a místo je finálně zaasfaltováno do původního stavu.

Opravy správců poduličních (inženýrských) sítí

Jedná se o výkopy po haváriích inženýrských sítí (voda, plyn, elektřina, optické kabely), které neprovádíme přímo my, ale jejich příslušní správci. Tito správci po své opravě uvedou místo do sjízdného a bezpečného stavu pomocí provizorního povrchu. K finálnímu asfaltování dochází až s určitým časovým odstupem, a to typicky ze dvou důvodů:

  • Plánovaná definitivní oprava sítě: často se stává, že po akutním zásahu (např. oprava prasklého vodovodu) je sice havárie zažehnána, ale samotný správce sítě plánuje na místě ještě rozsáhlejší, definitivní opravu své sítě v pozdějším termínu a bude se na místo vracet. Bylo by proto neekonomické pokládat finální asfaltový povrch, pokud je jisté, že se výkop bude muset znovu otevřít.
  • Technologická pauza: i po finální opravě sítě je často nutná pauza, během níž si tzv. sedá podloží ve výkopu. Předčasné asfaltování by vedlo k pozdějším propadům vozovky. Také může být zimní odstávka viz výše.

V obou případech se tedy jedná o plánovaný a dočasný stav. O termínu definitivní opravy obvykle informuje zhotovitel na místě, například formou informační cedule na dopravním značení.