Popis a rozsah činnosti
Zajišťujeme bezpečnost a plynulý provoz automobilových i pěších tunelů v Praze. Dohlížíme na nepřetržitý monitoring a řízení technologií, aby tunely splňovaly nejvyšší bezpečnostní standardy a poskytovaly komfort pro všechny uživatele.
Staráme se o
11
tunelů
9 863 m
automobilových tunelů
573 m
tunelů pro pěší a cyklisty
Jak se staráme o tunely
Dispečink pro řízení tunelů
Strahovský dispečink je centrální řídící bod pro technologie osmi pražských tunelů. Operátoři sledují 24/7 stav všech systémů a v případě potřeby ihned zasahují. Řízení dopravy v tunelech je koordinováno z HDŘÚ na Bojišti ve spolupráci s Policií ČR.
Zajišťujeme správu osvětlení, ventilace, požárních systémů, kamerového dohledu, SOS hlásek a další technologie.
Spolupracujeme s Policií ČR (HDŘÚ na Bojišti), Hasičským záchranným sborem hl. m. Prahy a dalšími složkami.
Provádíme pravidelné kontroly, údržbu a modernizace tunelových technologií.
Jsme připraveni řešit mimořádné situace a minimalizovat jejich dopad na dopravu.
Tunely v naší správě
- Tunelový komplex Blanka
- zahrnuje tunel Bubenečský, Brusnický a Dejvický
- celková délka 5500 m
- Strahovský tunel – 2042 m
- Tunel Mrázovka – 1300
- Letenský tunel – 426 m
- Těšnovský tunel – 355 m
- Zlíchovský tunel – 206 m
- Vyšehradský tunel – 34 m
- Žižkovský tunel – 303 m
- Starý Vítkovský tunel – 270 m
Naše cíle
- Maximální bezpečnost – minimalizujeme rizika a zajišťujeme bezpečný provoz tunelů.
- Plynulost dopravy – snažíme se zamezit dopravním komplikacím a zajistit průjezdnost tunelů.
- Spolehlivost technologií – garantujeme nepřetržitý provoz technického vybavení tunelů.
Standardy a metodiky
Řídíme se platnými normami a předpisy, včetně:
- TP 154 – Provoz, správa a údržba tunelů pozemních komunikací,
- TP 229 – Bezpečnost v tunelech pozemních komunikací,
- TP 98 – Technologické vybavení tunelů pozemních komunikací.
Časté dotazy
Proč stále svítí v tunelech a podjezdech osvětlení?
Je to kvůli akomodaci – osvětlení by mělo motoristům navodit pocit, že jedou po otevřené silnici. Aby vjezd, průjezd a výjezd z tunelu proběhl maximálně bezpečně a pohodlně.
Kdo řídí proměnné značení v tunelu?
Proměnné značení v tunelu řídí Policie ČR. Je to z důvodu bezpečnosti a řízení plynulosti dopravy.
Proč svítí při vjezdu do tunelu dlouho červená?
Světelné signalizační zařízení reguluje Policie ČR. Je to z důvodu bezpečnosti a plynulosti dopravy, aby se v tunelech netvořily kolony.
Může se stát, že jsou tunely uzavřeny?
Ano, toto se může stát např. při plánované údržbě technologických zařízení nebo mytí tunelů. Tato situace může rovněž nastat také při dopravní nehodě.
Doporučujeme sledovat naše sociální sítě, na kterých o pravidelných uzavírkách tunelů informujeme.
Podívejte se na další činnosti TSK
Pečujeme o zeleň
Každé město potřebuje své zelené plíce. Proto nás těší, že se v Praze můžeme starat o desítky tisíc stromů a keřů nebo…
Informujeme o dopravě
Víme, kde se to zrovna zastavilo. Nepřetržitě vyhodnocujeme dopravu a informujeme veřejnost o aktuální situaci na pražských silnicích.
Staráme se o semafory a telematiku
Koho by bavilo stát v kolonách… V TSK děláme všechno pro to, aby jich po Praze bylo co možná nejméně. Pomáhají nám…
Vyvíjíme mapové aplikace pro správu města
Provozujeme a dál vyvíjíme mapové aplikace na bázi geografického informačního systému, které pomáhají evidovat, spravovat a udržovat obecní majetek.
Myslíme na cyklisty
Nezapomínáme ani na ty, kteří nechají auto doma a radši sednou na kolo. Zajišťujeme komplexní správu, údržbu i rozvoj cyklostezek a cyklopruhů,…