Popis a rozsah činnosti
Zajišťujeme bezpečnost a plynulý provoz automobilových i pěších tunelů v Praze. Dohlížíme na nepřetržitý monitoring a řízení technologií, aby tunely splňovaly nejvyšší bezpečnostní standardy a poskytovaly komfort pro všechny uživatele.
Staráme se o
11
tunelů
9 863 m
automobilových tunelů
573 m
tunelů pro pěší a cyklisty
Jak se staráme o tunely
Dispečink pro řízení tunelů
Strahovský dispečink je centrální řídící bod pro technologie osmi pražských tunelů. Operátoři sledují 24/7 stav všech systémů a v případě potřeby ihned zasahují. Řízení dopravy v tunelech je koordinováno z HDŘÚ na Bojišti ve spolupráci s Policií ČR.
Zajišťujeme správu osvětlení, ventilace, požárních systémů, kamerového dohledu, SOS hlásek a další technologie.
Spolupracujeme s Policií ČR (HDŘÚ na Bojišti), Hasičským záchranným sborem hl. m. Prahy a dalšími složkami.
Provádíme pravidelné kontroly, údržbu a modernizace tunelových technologií.
Jsme připraveni řešit mimořádné situace a minimalizovat jejich dopad na dopravu.
Tunely v naší správě
- Tunelový komplex Blanka
- zahrnuje tunel Bubenečský, Brusnický a Dejvický
- celková délka 5500 m
- Strahovský tunel – 2042 m
- Tunel Mrázovka – 1300
- Letenský tunel – 426 m
- Těšnovský tunel – 355 m
- Zlíchovský tunel – 206 m
- Vyšehradský tunel – 34 m
- Žižkovský tunel – 303 m
- Starý Vítkovský tunel – 270 m
Naše cíle
- Maximální bezpečnost – minimalizujeme rizika a zajišťujeme bezpečný provoz tunelů.
- Plynulost dopravy – snažíme se zamezit dopravním komplikacím a zajistit průjezdnost tunelů.
- Spolehlivost technologií – garantujeme nepřetržitý provoz technického vybavení tunelů.
Standardy a metodiky
Řídíme se platnými normami a předpisy, včetně:
- TP 154 – Provoz, správa a údržba tunelů pozemních komunikací,
- TP 229 – Bezpečnost v tunelech pozemních komunikací,
- TP 98 – Technologické vybavení tunelů pozemních komunikací.
Časté dotazy
Proč stále svítí v tunelech a podjezdech osvětlení?
Je to kvůli akomodaci – osvětlení by mělo motoristům navodit pocit, že jedou po otevřené silnici. Aby vjezd, průjezd a výjezd z tunelu proběhl maximálně bezpečně a pohodlně.
Kdo řídí proměnné značení v tunelu?
Proměnné značení v tunelu řídí Policie ČR. Je to z důvodu bezpečnosti a řízení plynulosti dopravy.
Proč svítí při vjezdu do tunelu dlouho červená?
Světelné signalizační zařízení reguluje Policie ČR. Je to z důvodu bezpečnosti a plynulosti dopravy, aby se v tunelech netvořily kolony.
Může se stát, že jsou tunely uzavřeny?
Ano, toto se může stát např. při plánované údržbě technologických zařízení nebo mytí tunelů. Tato situace může rovněž nastat také při dopravní nehodě.
Doporučujeme sledovat naše sociální sítě, na kterých o pravidelných uzavírkách tunelů informujeme.
Podívejte se na další činnosti TSK
Spravujeme odvodňovací zařízení
V TSK řešíme i odvodnění dešťové vody z komunikací. k tomu slouží různé typy zařízení, bez kterých to v metropoli nejde. Přispívají…
Myslíme na cyklisty
Nezapomínáme ani na ty, kteří nechají auto doma a radši sednou na kolo. Zajišťujeme komplexní správu, údržbu i rozvoj cyklostezek a cyklopruhů,…
Provozujeme silniční laboratoř
Někdy je to pořádná věda. Proto provádíme průzkumy stavu komunikací, kontrolujeme kvalitu nových staveb a testujeme povrchy i stavební materiály.
Zajišťujeme dopravněinženýrské služby
Naším cílem je dosáhnout na pražských silnicích maximální možné plynulosti a bezpečnosti pro všechny typy dopravy. Proto zajišťujeme komplexní dopravněinženýrské služby, které…
Spravujeme a strategicky rozvíjíme komunikace
Staráme se o komplexní rozvoj a správu komunikací na území Prahy. Realizujeme investiční projekty, opravy a v některých případech i novostavby. Řešíme…