Popis a rozsah činnosti

Zajišťujeme bezpečnost a plynulý provoz automobilových i pěších tunelů v Praze. Dohlížíme na nepřetržitý monitoring a řízení technologií, aby tunely splňovaly nejvyšší bezpečnostní standardy a poskytovaly komfort pro všechny uživatele.

Pohled na Brusnický tunel - součást tunelového komplexu Blanka v Praze.

Staráme se o

11

tunelů

9 863 m

automobilových tunelů

573 m

tunelů pro pěší a cyklisty

Jak se staráme o tunely

Tunely v naší správě

Naše cíle

  • Maximální bezpečnost – minimalizujeme rizika a zajišťujeme bezpečný provoz tunelů.
  • Plynulost dopravy – snažíme se zamezit dopravním komplikacím a zajistit průjezdnost tunelů.
  • Spolehlivost technologií – garantujeme nepřetržitý provoz technického vybavení tunelů.

Záběr prázdného tunelového komplexu Blanka v Praze.

Standardy a metodiky

Řídíme se platnými normami a předpisy, včetně:

  • TP 154 – Provoz, správa a údržba tunelů pozemních komunikací,
  • TP 229 – Bezpečnost v tunelech pozemních komunikací,
  • TP 98 – Technologické vybavení tunelů pozemních komunikací.

Pohled na Vyšehradský tunel pod Vyšehradem a Podolské nábřeží v Praze.

Časté dotazy

Proč stále svítí v tunelech a podjezdech osvětlení?

Je to kvůli akomodaci – osvětlení by mělo motoristům navodit pocit, že jedou po otevřené silnici. Aby vjezd, průjezd a výjezd z tunelu proběhl maximálně bezpečně a pohodlně.

Kdo řídí proměnné značení v tunelu?

Proměnné značení v tunelu řídí Policie ČR. Je to z důvodu bezpečnosti a řízení plynulosti dopravy.

Proč svítí při vjezdu do tunelu dlouho červená?

Světelné signalizační zařízení reguluje Policie ČR. Je to z důvodu bezpečnosti a plynulosti dopravy, aby se v tunelech netvořily kolony.

Může se stát, že jsou tunely uzavřeny?

Ano, toto se může stát např. při plánované údržbě technologických zařízení nebo mytí tunelů. Tato situace může rovněž nastat také při dopravní nehodě.

Doporučujeme sledovat naše sociální sítě, na kterých o pravidelných uzavírkách tunelů informujeme.