Popis a rozsah činnosti
Zajišťujeme bezpečnost a plynulý provoz automobilových i pěších tunelů v Praze. Dohlížíme na nepřetržitý monitoring a řízení technologií, aby tunely splňovaly nejvyšší bezpečnostní standardy a poskytovaly komfort pro všechny uživatele.
Staráme se o
11
tunelů
9 863 m
automobilových tunelů
573 m
tunelů pro pěší a cyklisty
Jak se staráme o tunely
Dispečink pro řízení tunelů
Strahovský dispečink je centrální řídící bod pro technologie osmi pražských tunelů. Operátoři sledují 24/7 stav všech systémů a v případě potřeby ihned zasahují. Řízení dopravy v tunelech je koordinováno z HDŘÚ na Bojišti ve spolupráci s Policií ČR.
Zajišťujeme správu osvětlení, ventilace, požárních systémů, kamerového dohledu, SOS hlásek a další technologie.
Spolupracujeme s Policií ČR (HDŘÚ na Bojišti), Hasičským záchranným sborem hl. m. Prahy a dalšími složkami.
Provádíme pravidelné kontroly, údržbu a modernizace tunelových technologií.
Jsme připraveni řešit mimořádné situace a minimalizovat jejich dopad na dopravu.
Tunely v naší správě
- Tunelový komplex Blanka
- zahrnuje tunel Bubenečský, Brusnický a Dejvický
- celková délka 5500 m
- Strahovský tunel – 2042 m
- Tunel Mrázovka – 1300
- Letenský tunel – 426 m
- Těšnovský tunel – 355 m
- Zlíchovský tunel – 206 m
- Vyšehradský tunel – 34 m
- Žižkovský tunel – 303 m
- Starý Vítkovský tunel – 270 m
Naše cíle
- Maximální bezpečnost – minimalizujeme rizika a zajišťujeme bezpečný provoz tunelů.
- Plynulost dopravy – snažíme se zamezit dopravním komplikacím a zajistit průjezdnost tunelů.
- Spolehlivost technologií – garantujeme nepřetržitý provoz technického vybavení tunelů.
Standardy a metodiky
Řídíme se platnými normami a předpisy, včetně:
- TP 154 – Provoz, správa a údržba tunelů pozemních komunikací,
- TP 229 – Bezpečnost v tunelech pozemních komunikací,
- TP 98 – Technologické vybavení tunelů pozemních komunikací.
Časté dotazy
Proč stále svítí v tunelech a podjezdech osvětlení?
Je to kvůli akomodaci – osvětlení by mělo motoristům navodit pocit, že jedou po otevřené silnici. Aby vjezd, průjezd a výjezd z tunelu proběhl maximálně bezpečně a pohodlně.
Kdo řídí proměnné značení v tunelu?
Proměnné značení v tunelu řídí Policie ČR. Je to z důvodu bezpečnosti a řízení plynulosti dopravy.
Proč svítí při vjezdu do tunelu dlouho červená?
Světelné signalizační zařízení reguluje Policie ČR. Je to z důvodu bezpečnosti a plynulosti dopravy, aby se v tunelech netvořily kolony.
Může se stát, že jsou tunely uzavřeny?
Ano, toto se může stát např. při plánované údržbě technologických zařízení nebo mytí tunelů. Tato situace může rovněž nastat také při dopravní nehodě.
Doporučujeme sledovat naše sociální sítě, na kterých o pravidelných uzavírkách tunelů informujeme.
Podívejte se na další činnosti TSK
Informujeme o dopravě
Víme, kde se to zrovna zastavilo. Nepřetržitě vyhodnocujeme dopravu a informujeme veřejnost o aktuální situaci na pražských silnicích.
Zajišťujeme úklid komunikací
Máme pod palcem až dvě třetiny všech silnic, chodníků a dalších komunikací v Praze. V létě se staráme o pravidelný úklid a…
Staráme se o mobiliář
Lavičky, stojany na kola, kolárny, odpadkové koše… To všechno má ve veřejném prostoru, a tedy i mezi našimi aktivitami, své místo. Dbáme…
Provozujeme silniční laboratoř
Někdy je to pořádná věda. Proto provádíme průzkumy stavu komunikací, kontrolujeme kvalitu nových staveb a testujeme povrchy i stavební materiály.
Instalujeme a udržujeme dopravní značení
Staráme se o to, aby pražské dopravní značení bylo na první dobrou jasné a přehledné. Jedině tak můžeme přispět k větší bezpečnosti…