Husté sněžení a teploty pod bodem mrazu čekají v nejbližších hodinách českou metropoli.
„Nejsilnější intenzitu očekáváme v odpoledních a podvečerních hodinách, kdy by na území hlavního města mělo napadnout až deset centimetrů nového sněhu. Na okrajích města se mohou tvořit sněhové jazyky,“ upozornil Tomáš Mrázek, tiskový mluvčí Technické správy komunikací hl. města Prahy. Přes den se budou teploty pohybovat okolo minus tří stupňů a v noci by měly klesnout až na minus šest stupňů celsia. Ani v zítřejších ranních hodinách se sněhová nadílka Praze nevyhne.
Technická správa komunikací proto řidiče vyzývá ke zvýšené opatrnosti. „Věřím, že motoristé budou toto varování brát vážně. Snad již ani nemusím připomínat, že naprostou samozřejmostí má být i v Praze zimní výbava,“ sdělil Mrázek.
Dodavatelé TSK již několik dní drží pracovní pohotovost a jsou kdykoliv připraveni na pokyn dispečinku TSK vyrazit do pražských ulic.
TSK je zodpovědná za 2 282 kilometrů z více než tři a půl tisíce kilometrů komunikací na celém území metropole. Za zbytek jsou zodpovědní ostatní správci. V metropoli jsou komunikace podle své důležitosti rozděleny do tří základních kategorií. U nejvýznamnějších dopravních tepen zařazených do I. pořadí má TSK ke zmírnění závad ve sjízdnosti čtyři hodiny od výjezdu techniky. Místní komunikace zařazené do II. a III. pořadí přicházejí na řadu až po ošetření nadřazených komunikací.
Hlavními smluvními partnery jsou společnosti Pražské služby, Ipodec – čisté město a Martin Javůrek – Eko-Patrol. Pro komunikace prvního pořadí mají dodavatelé k dispozici 69 sypačů a pro komunikace druhého a třetího pořadí 55 strojů. Pro potřeby Integrovaného záchranného systému a Dopravního podniku jsou dále k dispozici 2 sypače. Ve strojovém parku jsou také dvě sněhové frézy.
Technická správa komunikací proto řidiče vyzývá ke zvýšené opatrnosti. „Věřím, že motoristé budou toto varování brát vážně. Snad již ani nemusím připomínat, že naprostou samozřejmostí má být i v Praze zimní výbava,“ sdělil Mrázek.
Dodavatelé TSK již několik dní drží pracovní pohotovost a jsou kdykoliv připraveni na pokyn dispečinku TSK vyrazit do pražských ulic.
TSK je zodpovědná za 2 282 kilometrů z více než tři a půl tisíce kilometrů komunikací na celém území metropole. Za zbytek jsou zodpovědní ostatní správci. V metropoli jsou komunikace podle své důležitosti rozděleny do tří základních kategorií. U nejvýznamnějších dopravních tepen zařazených do I. pořadí má TSK ke zmírnění závad ve sjízdnosti čtyři hodiny od výjezdu techniky. Místní komunikace zařazené do II. a III. pořadí přicházejí na řadu až po ošetření nadřazených komunikací.
Hlavními smluvními partnery jsou společnosti Pražské služby, Ipodec – čisté město a Martin Javůrek – Eko-Patrol. Pro komunikace prvního pořadí mají dodavatelé k dispozici 69 sypačů a pro komunikace druhého a třetího pořadí 55 strojů. Pro potřeby Integrovaného záchranného systému a Dopravního podniku jsou dále k dispozici 2 sypače. Ve strojovém parku jsou také dvě sněhové frézy.