Tisková prohlášení - seznam

PŘEDBĚŽNÉ TRŽNÍ KONZULTACE - Servisní služby pro tunely

Identifikace zakázky, řízení a PTK

Předběžný název zakázky

Servisní služby pro tunely TSK

Druh zakázky

služby

Režim zakázky

nadlimitní

Předpokládaný druh řízení

jednací řízení s uveřejněním

URL na profilu zadavatele

 https://vvz.nipez.cz/vyhledat-formular/cba15f05-1282-4ea2-a9c3-b42996f1d64e

Identifikace zadavatele

Název

Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s.

Sídlo

Veletržní 1623/24, 170 00 Praha 7 - Holešovice

IČO

03447286

Profil zadavatele

https://tenderarena.cz/profil/tskpraha

Účelem předběžných tržních konzultací („PTK“) je představit zakázku, jejímž předmětem je zajištění komplexních servisních služeb pro tunely v hlavním městě Praze provozované zadavatelem tak, aby byl zajištěn jejich provozuschopný stav.

  1. Úvodní ustanovení
  1. Komunikace v PTK a elektronický nástroj
    1. Písemná komunikace mezi zadavatelem a dodavatelem musí probíhat elektronicky, pokud zadavatel nestanoví v průběhu PTK jinak.
    2. Zadavatel preferuje vedení písemné komunikace s dodavatelem prostřednictvím elektronického nástroje TENDER ARENA.
    3. Podrobné informace k elektronickému nástroji jsou dostupné na:

https://tenderarena.cz/dodavatel

  1. Účel PTK

Účelem PTK je:

  1. informovat potenciální dodavatele o záměru zadavatele zadat předmětnou zakázku;
  2. získat konstruktivní zpětnou vazbu na osobním setkání s potenciálními dodavateli;
  3. poskytnout potenciálním dodavatelům dostatek času na přípravu účasti v řízení.
  4. Předpokládaný průběh PTK
    1. Zadavatel prostřednictvím tohoto dokumentu představuje neomezenému okruhu potenciálních dodavatelů vybrané informace o zakázce a řízení.
    2. Zadavatel má zájem o osobní setkání s potenciálními dodavateli, přičemž cílem setkání bude zejména získání konstruktivní zpětné vazby dodavatelů k představeným informacím o zakázce a řízení.
    3. Setkání s potenciálními dodavateli proběhne dne 7. 6. 2023 ve 13:00.
    4. Dodavatelé, kteří mají zájem o účast na setkání, se přihlásí do 5. 6. 2023, 10:00. Kontaktní osobou pro organizaci setkání je Ing. Lýdie Zárubová, tel. +420 607 000 462, e‑mail lydie.zarubova@tsk-praha.cz.
    5. Následně zadavatel vyhodnotí dosavadní průběh PTK a rozhodne, zda je ukončí nebo v nich bude pokračovat.
  1. Vybrané informace o zakázce a řízení
  1. Předmět zakázky

Předmětem zakázky je zejména zajištění komplexních servisních služeb technologického vybavení a údržby stavebních částí tunelů v hlavním městě Praze provozovaných zadavatelem, a to za účelem zajištění jejich plné provozuschopnosti, jakož i zachování bezpečnosti a plynulosti provozu (dále jen „Služby“).

Služby budou poskytované zejména pro následující tunely, které jsou součástí Městského okruhu hlavního města Prahy:

  • Tunelový komplex Blanka (Bubenečský, Dejvický a Brusnický tunel),
  • Strahovský automobilový tunel,
  • Automobilový tunel Mrázovka,
  • Zlíchovský automobilový tunel,

a tunely, které nejsou součástí Městského okruhu hlavního města Prahy:

  • Letenský automobilový tunel,
  • Těšnovský automobilový tunel,

a to včetně nezbytného technologického vybavení na souvisejících komunikacích mimo tunely (dále jen „Tunely“).

Předmětem zakázky nebude servis řídícího systému Tunelů.

  1. druh řízení

Zakázka bude zadána v jednacím řízení s uveřejněním.

Jednací řízení s uveřejněním je, zejména pro zadávání zakázek se složitějším předmětem, efektivním nástrojem a způsobem zadání. Jeho hlavním přínosem je možnost zadavatele vést s dodavateli jednání o předběžných nabídkách. Zadavatel je rovněž oprávněn v průběhu jednání změnit či doplnit zadávací podmínky, zejména technické podmínky, a to za účelem dosažení co možná nejvýhodnějších podmínek plnění.

  1. smluvní podmínky

Inovativní přístup zadavatele k zadání zakázky se rovněž odráží v nastavení smluvních podmínek. Zakázka bude plněna v souladu se smlouvou se silným rámcovým prvkem, který mj. umožňuje rozvoj Služeb do vyčerpání tzv. maximálního rozsahu, přičemž skutečný rozsah čerpání Služeb se bude odvíjet od vůle a skutečných potřeb zadavatele.

Smlouva je inspirována smluvními standardy FIDIC. Popsané technické postupy odpovídají zavedené praxi. Zadavatel tímto usiluje o dlouhodobou udržitelnost obchodního vztahu s vybraným dodavatelem.

  1. kritéria hodnocení

Zadavatel uvažuje, že podané nabídky budou hodnoceny podle jejich ekonomické výhodnosti v následujících kritériích:

  1. Nabídková cena
  2. Zkušenosti klíčového personálu

Kvalita dodavatele by měla mít relevantní vliv na výběr nejvhodnější nabídky.

  1. Cíle zadavatele

Zadavatel uvažuje, že Služby budou nově ošetřeny jedinou smlouvou. Odstraní se tak stávající smluvní roztříštěnost na jednotlivé služby, resp. na jednotlivé Tunely.

Zadavatel předpokládá, že začátkem roku 2024 bude postupně omezováno nebo ukončováno plnění ze stávajících smluv zajišťujících servisní a poruchové služby a údržbu pro Tunely. A v této době by se postupně mělo aktivovat plnění z „nové“ smlouvy.

V souvislosti s „novou“ smlouvou zadavatel sleduje naplnění následujících cílů:

  1. zajištění plné provozuschopnosti Tunelů a její dlouhodobé udržitelnosti;
  2. zajištění provozu Tunelů v souladu s právními předpisy;
  3. udržení maximální bezpečnosti provozu Tunelů;
  4. servis Tunelů při zachování nepřetržité dostupnosti Tunelů (pokud je to možné);
  5. hospodárný, efektivní a účelný servis Tunelů;
  6. transparentní zadávání, vykazování a hrazení skutečně čerpaných servisních činností;
  7. prevence či alespoň minimalizace závislosti (proprietárního uzamčení, Vendor lock-in) servisních činností na konkrétním dodavateli nebo okruhu dodavatelů;
  8. zajištění podpory pro provoz Tunelů vlastními kapacitami zadavatele.

Míra naplnění vymezených cílů je odvislá zejména od kvality vybraného dodavatele. Zadavatel se tak za účelem co nejlepšího naplnění vymezených cílů soustředí na způsob zadání zakázky.

Zadavatel má zájem o otevřenou komunikaci s dodavateli jak před zahájením řízení, tak i v jeho průběhu. Ze zadávacích podmínek, zejména smluvních a technických podmínek, ale i kritérií hodnocení a ostatně i z volby druhu řízení by mělo být patrné, že zadavatel usiluje o transparentnost zadávání předmětné zakázky a jeho otevření většímu počtu kompetentních dodavatelů, kteří budou schopni reagovat na požadavky zadavatele.

  1. Předpoklad zahájení řízení

Zadavatel předpokládá, že řízení bude zahájeno v červnu 2023.