Tisková prohlášení - seznam

Libeňský most – co bude dál

Aktuální stav přípravy rekonstrukce Libeňského mostu
 
Technická správa komunikací má platné územní rozhodnutí pro rekonstrukci mostu z roku 2006 a stavební povolení na rekonstrukci mostu z roku 2009 (jedná se o sérii čtyř stavebních povolení, dvě jsou platná, dvě jsou pozastavena kvůli probíhajícímu správnímu řízení Ministerstva kultury.)
 
Schválené projekční řešení počítá s kompletní demolicí stávajících 6 mostů s výjimkou pilířů hlavního mostu přes Vltavu a s výstavbou 4 nových mostních objektů, které by byly rozšířeny ze stávajících 21 m na 26 m, aby měl most dostatečnou kapacitu pro dalších minimálně 100 let. Součástí je i navazující infrastruktura a přeložky inženýrských sítí. 
 
Veřejné soutěže na zhotovitele stavby a správce stavby byly pozastaveny v roce 2016 v souvislosti s opětovným zahájením řízení na Ministerstvu kultury, zda je či není most kulturní památkou (viz dokument 10 faktů o Libeňském mostě a jeho aktuálním stavu). 
 
Technická správa komunikací se musí aktuálně podle správního řádu k Libeňskému soumostí chovat jako ke kulturní památce až do finálního rozhodnutí Ministerstva kultury. Další postup rekonstrukce závisí na rozhodnutí Ministerstva kultury.
 
Další postup přípravy rekonstrukce
 
Varianta 1: Libeňský most bude zařazen mezi kulturní památky
 
Pokud by Ministerstvo kultury rozhodlo o zařazení Libeňského mostu mezi kulturní památky, příprava rekonstrukce se vrací zpět do roku 2005. Kromě úplně nových projektů bude nezbytné požádat znovu o územní rozhodnutí i o všechna stavební povolení, a pak teprve bude možné znovu vypsat veřejné soutěže na zhotovitele a na správce stavby.
 
Současná příprava rekonstrukce v hodnotě cca 60 mil. Kč bude odepsána a odhadovaný čas na novou přípravu rekonstrukce celého soumostí je minimálně 4 až 5 let. 
 
 
Varianta 2: Libeňský most nebude zařazen mezi kulturní památky 
 
Pokud by Ministerstvo kultury ve správním řízení rozhodlo, že Libeňský most není kulturní památkou, může Technická správa komunikací pokračovat tam, kde před zahájením správního řízení Ministerstva kultury přestala. 
 
Pokud by Odbor dopravních agend MHMP prodloužil platnost stavebního povolení, dokončí Technická správa komunikací již započaté veřejné zakázky na zhotovitele a na správce stavby dle existujícího projektu, a podle optimistického odhadu by mohla rekonstrukce mostu začít na přelomu let 2018/2019.
 
Pokud by nebylo možné pokračovat v soutěži, protože se Technická správa komunikací mezi tím transformovala z příspěvkové organizace na akciovou společnost, bylo by nutné připravit nové veřejné soutěže od začátku, což by termín zahájení prací na Libeňském soumostí posunulo spíše k podzimu 2019.