„Most je nyní bezpečný pro dopravu, která na něm probíhá, avšak jeho římsy jsou v havarijním stavu a vyžadují další opravy,“ uvedl ředitel TSK Luděk Dostál.
TSK proto demontuje římsy po obou stranách mostu v jeho celé délce. Následně vzniknou nové železobetonové římsy, bude obnovena izolace přilehlé části vozovky a vznikne nový systém odvodnění. Důležitou součástí rekonstrukce je i výstavba protihlukových stěn po obou stranách mostu.
„Práce, které jsou nyní v plném proudu, skončí v polovině března příštího roku. Pokud bude počasí příznivé budeme se snažit stavbu maximálně urychlit,“ sdělil Dostál. TSK nepřepokládá v souvislosti se stavbou žádné zásadní omezení dopravy na mostě s možnou výjimkou snížení rychlosti v úsecích vjezdu a výjezdu na staveniště.
V tuto chvíli je provoz na mostě veden v obou směrech ve dvou jízdních pruzích, což prakticky žádné omezení neznamená, protože za Lanovým mostem je Jižní spojka směrem z centra zúžena na dva pruhy pro každý směr. Pro nákladní automobily nad 6 tun je omezena rychlost na 60 km/h. Po dokončení oprav se provoz vrátí do původní stavu, tedy tři jízdní pruhy v obou směrech.
Chronologie událostí na Lanovém mostě
9. 8. 2008 – objeven pokles koncového příčného nosníku
- fixace mostu
- zákaz vjezdu nákladní automobilů nad 6 tun ve směru na Prahu 9
- rychlost osobních automobilů ve směru na Prahu 9 omezena na 30 km/h
9. 8. až 21. 8. – dlouhodobě plánové práce na opravě dilatací a povrchu mostu
- sanační a rekonstrukční práce v místě havárie
21. 8. od 23 h. do 24. 8. do 18 h. – uzavírka mostu pro veškerou dopravu
od 24. 8 do 30. 8. – ve směru na Prahu 5 most průjezdný pro osobní i nákladní automobily - jejich rychlost je omezena na 30 km/h
- ve směru na Prahu 9 zákaz vjezdu pro nákladní automobily nad 6 tun
- pro osobní automobily ve směru na Prahu 9 omezena rychlost na 30 km/h
- dokončovací práce
30. 8. – most otevřen pro veškerou dopravu, nákladní automobily nad 6 tun mohou jet maximálně 60 km/h, provoz je veden obousměrně ve dvou pruzích