Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) ve středu 15. dubna 2015 obnovuje stavební práce na akci - Zkapacitnění Štěrboholské radiály, která potrvá do konce srpna 2015. Součástí akce budou práce na komunikaci Jižní spojka směr do centra na tzv. severní větvi, která se uzavře a doprava bude převedena na tzv. jižní větev, kde bude vedena obousměrně v režimu dva a dva jízdní pruhy.
„Jedná se o akci „Zkapacitnění Štěrboholské radiály“, která zohledňuje řešení budoucí mimoúrovňové křižovatky s východní částí Městského okruhu. Předmětem akce byla zejména výstavba druhé (jižní) větve Štěrboholské radiály, na kterou jsme převedli provoz již v září 2011, a dále je součástí rekonstrukce stávající vozovky a mostů na původní (severní) větvi a celkové rozšíření radiály. Finanční prostředky jsou přiděleny ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ uvedl Ladislav Pivec, šéf TSK.
Na trase předmětné části je 5 nových mostních objektů a 2 stávající mosty, které prošly rekonstrukcí v roce 2014. Pro letošní rok bude zahájena rekonstrukce zbývající části vozovky mezi již opravenými mosty severní větve a vozovky až na hranici k Lanovému mostu.
Zároveň proběhnou rekonstrukce místních komunikací, které byly poškozeny objízdnými trasami a zásobováním stavby. Rozsah oprav místních komunikací bude stanoven dle požadavku příslušné Oblastní správy TSK.
Pro potřeby rekonstrukce byla v rámci stavby současně vybudována trvalá rampa na převod provozu pro případy rekonstrukce nebo nepředvídané havárie. Tato rampa tím umožní uzavírku celé severní větve bez výrazného omezení současného dopravního režimu - pro každý směr jízdy zůstanou k dispozici dva jízdní pruhy.
„Součástí celé rekonstrukce je i odstranění bariér z betonových bloků po okrajích severní větve, díky nimž si tato část Jižní spojky vysloužila přezdívku bobová dráha,“ dodal Ladislav Pivec.
Časový harmonogram:
2007 - Stavba byla zahájena tzv. nultou etapou – rekonstrukce části protihlukové stěny.
2009 - Etapa č. 1. - prostředky SFDI byly využity na úhradu stavebních prací a prací spojených se zahájením hlavní etapy stavby.
2010 – Akce pokračovala výstavbou násypových těles pro novou komunikaci, sanací zemní pláně, výstavbou mostních pilířů přes Rabakovskou ulici, betonáží mostních prvků a výstavbou mostních konstrukcí, povrchů vozovek a výstavbou retenční nádrže.
2011 - Výstavba tzv. jižní větve Štěrboholské radiály, na kterou byl převeden provoz v září 2011.
2012 - Dále stavba pokračovala ve velmi omezeném režimu z důvodu nedostatečného finančního krytí. V období 07 – 09/2012 proběhla dostavba protihlukové stěny, vyvolaná výsledkem hlukového měření.
2014 - Proběhla rekonstrukce dvou mostních objektů na tzv. severní větvi komunikace Jižní spojka.