Praha, 31. ledna 2024 – V pondělí 29. ledna 2024 proběhlo druhé jednání Rady monitoringu (RAMO), na kterém byly vyhodnoceny výsledky provedených diagnostik. Zástupci RAMO projednali i všechny technické okolnosti, které mají vliv na v minulosti uvažované zprovoznění části soumostí pro tramvajovou, individuální automobilovou dopravu, chodce a cyklisty. Zároveň zvážili možná rizika a nepředvídatelné chování konstrukce, které v čase nelze s jistotou predikovat ani z aktuálně provedených diagnostických průzkumů oběma ústavy (VUT Brno a KÚ ČVUT) a z výpočetních modelů. Rada monitoringu dospěla k jednoznačnému závěru, že nedoporučují obnovení veškerého provozu. Rada tak potvrdila předpoklady z minulého týdne. Doporučuje přistoupit k demolici v současné době uzavřené části Libeňského soumostí a dále se nezabývat žádnou z variant podepření inundačního mostu. A to zejména vzhledem k nevýhodnosti řešení, jak z časového, tak finančního hlediska, kdy se předpokládaná doba realizace podepření pohybuje v řádech několika měsíců a náklady jsou ve stovkách milionů. TSK v současné době intenzivně pracuje na zahájení demolice inundačního mostu. Předpokládaný termín zahájení demolice je v jarních měsících 2024.
Dopravní podnik v současné době připravuje realizaci tramvajové zastávky na konci provozované části Libeňského soumostí, před uzavřenou částí mostu, tak aby byla pro pěší maximálně zkrácena pochozí doba na stanici metra.
Prohlídkou mostu X656, která byla provedena v období 11.-26.1. 2024, bylo potvrzeno, že konstrukční systém mostu není funkční. Obsahuje zásadní závady, není možné predikovat jeho další chování a není zajištěna jeho bezpečnost. Pokud by došlo k náhlému kolapsu konstrukce, tak může dojít k významným škodám v jeho bezprostředním okolí s dopadem i na blízké stavby. Konstrukce oblouku mostu X656 je také přímo propojená s navazujícími rámovými stojkami, které jsou podepřeny i na oblouku. Při případném kolapsu obloukové konstrukce by mohlo dojít i ke kolapsu navazujících konstrukcí.