Letos v dubnu začala oprava druhé lávky pro pěší přiléhající k železničnímu mostu mezi Výtoní a Smíchovem. Dnes zástupci Technické správy komunikací i dodavatelské společnosti STRABAG potvrdili, že severní lávka by se měla otevřít už na konci září.
Obě lávky na železničním mostě se pro pěší uzavřely v prosinci 2017 z důvodu havarijního technického stavu. Nosná konstrukce lávek korodovala a v některých místech oslabení dosahovalo až 100 %. Dřevěná mostovka byla značně opotřebovaná, některá prkna i zdeformovaná. Navíc bylo dřevo vlhké a byla v něm objevena skrytá hniloba.
V loňském roce proto byla opravena první, jižní lávka, kterou mohou pěší i cyklisté plně využívat od poloviny října 2018. Práce na severní lávce začaly až letos v dubnu, protože zabezpečovací a opravné práce je možné kvůli plynovému vedení pod lávkou provádět pouze v klimaticky příznivých podmínkách. To totiž musí být během opravy odpojeno.
Dnes se uskutečnil další kontrolní den, na kterém zástupci Technické správy komunikací i dodavatelské společnosti potvrdili, že práce probíhají podle plánu. „Právě začíná jeden z posledních dní nýtování, což je původně užívaná metoda spojů ocelových konstrukcí. V dnešní době se používá už velmi málo, nahrazuje se svařováním nebo lepením. Metodu jsme použili především kvůli historické hodnotě lávky. Tento most jako celek včetně lávek je pod památkovou ochranou a na základě toho se k němu musí patřičně přistupovat pod dohledem památkářů,“ uvádí Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy. Stejně jako v případě jižní lávky, i tentokrát se k čištění konstrukce používá metoda otryskání pískem. Stávající barva totiž obsahuje škodlivé látky, které by se při běžném otryskání tlakovou vodou mohly dostat do řeky.
Na smíchovské straně a současně i na výtoňské straně již byla zahájena výměna vadných částí konstrukce. Poté už se jen opatří protikorozním nátěrem a namontuje se zpět zábradlí. V některých místech je už i nová dřevěná mostovka. Všechny pracovní fáze oprav po celé délce mostu budou hotovy na konci září.