Tisková prohlášení - seznam

PRAHA ZPROVOZNILA DALŠÍ ČÁST CYKLOSTEZKY A200 KOMOŘANY – LAHOVICE

Praha 20. června 2023 – Technická správa komunikací (TSK) v polovině června otevřela novou část cyklostezky A200 v městské části Komořany, která vede podél pravého břehu Vltavy. Akce pod názvem „Komořany – Lahovice – návaznosti Vltava“ propojuje prostor zavěšené lávky pod silničním mostem Pražského okruhu od opěry mostu přes údolí Vltavy po křižovatku na Točnou. Součástí trasy je i mobiliář, který je tvořen z laviček, stolů a cyklostojanů.

„Nová moderní část cyklostezky propojující Komořany a Lahovice je dlouhá 670 m, prakticky ji doplňuje také vhodný cyklo mobiliář. Je na čase přestat vnímat jízdu na kole jako rekreaci. Společně s chůzí pěšky městem, se jedná o plnohodnotnou součást městské dopravy”,“ říká první náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib. K tomu dodává; „Koncepce rozvoje cyklistiky z roku 2010, podle které se město roky řídí, už je za hranicí své životnosti. V tomto volebním období vypracujeme novou strategickou koncepci, která se zaměří na konkrétní umístění bezpečných cyklotras do uličních profilů, zejména u těch nadřazených. Tak, abychom z nich vytvořili celistvou síť a propojili okrajové části města se Středočeským krajem.”

„Výstavba cyklostezek mimo komunikace má velkou podporu naší městské části. Děkuji hlavnímu městu a TSK za realizaci této nové cyklostezky, a nejen Pražanům přeji, ať jim nová stezka dělá radost,“ uvedl Vojtěch Kos, starosta MČ Praha 12.

Video z průběhu stavby: https://www.youtube.com/watch?v=1SHvBwrFFTE

Začátek úpravy nové cyklostezky byl plynule napojen na stávající zárodek cyklostezky vybudovaný v rámci okruhu hlavního města Prahy u jižní opěry mostu přes Vltavu. Konec úpravy byl provizorně napojen na stávající polní cestu poblíž křižovatky na Točnou. Definitivní napojení se v budoucnu plánuje v rámci výstavby mimoúrovňové křižovatky KOMOKO.

Cyklostezka je navržena s asfaltovým krytem v tloušťce konstrukce 280 mm. Bezbariérové úpravy na konci cyklostezky byly provedeny nalepovacími reliéfními pásy šířky 0,40 m. Celkové převýšení trasy je necelých 30 m. Plocha je 3 123 m2.

Odvodnění povrchu cyklostezky je zajištěno příčným a podélným sklonem do přilehlé zeleně přes přelivný obrubník a stávající vodoteče jsou převedeny dvěma propustky. Součástí stavby je zábradlí, které je tvořeno sloupky, horním a dolním madlem a svislou výplní. Podél stezky jsou provedeny i úpravy zeleně a další terénní úpravy. Oba směry jsou odděleny vodorovným dopravním značením.