Časté dotazy k našim agendám
(Jak si zařídit)

Na této stránce naleznete přehled všech často kladených dotazů napříč stránkami TSK.

Jak mohu zažádat o parkovací stání, pokud nemám nárok na vyhrazené parkovací stání v rámci reciprocity?

V případě, že nemáte nárok na vyhrazené stání v rámci reciprocity:

  • můžete si zřídit parkovací místo v rámci režimu zón placeného stání.
  • zaslat na Magistrát hl. m. Prahy žádost o výjimkou ze zásad schválených Radou hlavního města Prahy.
Co je havárie inženýrské sítě?

Jedná se o stav, kdy je bezprostředně nutné začít s opravou inženýrské sítě, neboť hrozí nebezpečí poškození zdraví nebo majetku.

Havarijní stav není havárií.

Pro nezbytné práce není potřeba předchozí souhlas správce ani povolení zvláštního užívání komunikace.

K čemu potřebuji havarijní číslo TSK?

Povinností vlastníka inženýrské sítě v případě havárie je neprodleně oznámit vlastníku dotčené pozemní komunikace nebo správci, je-li výkon správy dotčené pozemní komunikace zajištován prostřednictvím správce, provedení prací, jejich místo alespoň provizorně označit a zabezpečit a zajistit následné uvedení dotčeného úseku pozemní komunikace do původního stavu podle podmínek správce komunikace a stanovených v dodatečném povolení ke zvláštnímu užívání pozemní komunikace.

Havarijní číslo TSK následně vlastník inženýrské sítě oznámí příslušenému úřadu městské části. Vydání havarijního čísla nahrazuje souhlas správce komunikace s pracemi souvisejícími s odstraněním havarijního stavu.

Jak mohu nahlásit havárii inženýrské sítě?

Havárii inženýrské sítě nahlaste prostřednictvím online formuláře.

Jaká je lhůta na odstranění havárie inženýrské sítě?

Lhůta na odstranění havárie včetně zpětných obnov povrchů je 10 kalendářních dnů počínaje dnem vzniku havárie.

Co se stane v případě nedodržení lhůty na odstranění havárie inženýrské sítě?

Pokud nedojde k obnově povrchů do 10 kalendářních dnů, bude událost předána na příslušné oddělení TSK k uzavření smluvního vztahu.

Ve výjimečných případech, a po předchozí odůvodněné písemné žádosti podané prostřednictvím e-mailu na adresu: havarie.is(zavináč)tsk-praha.cz, může být lhůta prodloužena správcem komunikace.

Je možné v případě jiného havarijního stavu získat souhlas správce podobně jako při havárii inženýrské sítě?

V případě mimořádné události nebo havarijního stavu, kdy hrozí nebezpečí z prodlení, je možné tento stav neprodleně oznámit podobně jako havárii inženýrské sítě.

Typickými případy jsou: padající části omítky, fasády, římsy domů, dále havarijní kácení stromu, uvolněná střešní krytina hrozící pádem na komunikaci, havarijní stav jiných objektů bezprostředně ohrožující pádem na komunikace.

Žádost je vždy individuálně posouzena a vyhodnocena k vydání či zamítnutí vydání havarijního čísla.

V jakém případě nebude vydáno havarijní číslo TSK?

Jedná se o tyto případy:

  • místem havárie není dotčena komunikace (stavba) v naší správě. Pro tento účel se posuzuje a rozlišuje svěřená správa pozemku a správa stavby na pozemku.
  • v případě, že se nejedná o havárií inženýrské sítě ani o mimořádnou událost a nehrozí bezprostřední nebezpečí z prodlení
  • oznamovatel v místě havárie má s námi uzavřen smluvní vztah nebo byl tento smluvní vztah v nedávné době ukončen a vznikne tak podezření na zneužití institutu havárie inženýrských sítí z důvodu prodloužení prací
  • pozemek a stavba na něm je svěřena do naší správy, ale v okamžiku havárie je smluvně pronajat nebo vypůjčen cizí straně. V takovém případě vám bude předán kontakt na nájemce nebo vypůjčitele a o zásahu do této části komunikace je nutné informovat nájemce/vypůjčitele a dohodnout podmínky převzetí komunikace
Kdo zajistí umístění případného dopravního značení a zabezpečení místa havárie?

Oznamovatel havárie inženýrské sítě na své náklady neprodleně zajistí zabezpečení a označení místa havárie.

Po celou dobu provádění prací až do definitivního předání odpovídá oznamovatel havárie plně za bezpečnost účastníků silničního provozu v místě provádění prací a za škody, jím způsobené vlivem zhoršené sjízdnosti (schůdnosti). Rovněž ručí za stav a funkčnost dopravního značení, odborně osazeného dle stanovení příslušeného silničního správního úřadu a nepřetržitý úklid případných nečistot z přilehlých částí komunikace.

Jak postupovat při obnově povrchů po havárii na komunikaci v zimním období, tj. od 1. 11. do 15. 3.?

V tomto období jsou nevhodné klimatické podmínky pro obnovu asfaltových krytů a asfaltové směsi nejsou produkovány.

Ve většině případů je tak nutné po havárii položit provizorní povrch, který bude neprodleně, jak to bude dle podmínek možné, vyměněn za povrch definitivní.

Havárii je nutné standardně ukončit do 10 kalendářních dnů, avšak za stav provizorního povrchu je odpovědný zhotovitel povrchu až do jeho definitivní obnovy. Provizorní kryt je z hlediska sjízdnosti/schůdnosti povinností zhotovitele krytu pravidelně kontrolovat v četnosti min. 1x týdně.

V případě vzniku závad v celistvosti a rovnosti povrchu musí být tyto závady neprodleně odstraněny zhotovitelem oprav.

Do jakého termínu mají být provizorní kryty obnoveny krytem definitivním?

Obnova komunikace po použití provizorního krytu na kryt definitivní by měla proběhnout bezodkladně ihned po jarním spuštění obaloven, nejpozději by však měla být obnovena do konce měsíce dubna téhož roku. Realizaci definitivního krytu je povinností oznámit správci komunikace.

Jak mohu nahlásit závadu na komunikaci?

Pro nahlášení závad na komunikacích, případně nahlášení jiných podnětů, využijte naši aplikaci Hlášení poruch a závad.
Případně nás kontaktujte e-mailem nebo telefonicky

Vždy prosím uveďte přesnou lokalitu a popis závady.

Jak rychle reagujete na nahlášenou závadu?

Havarijní závady řešíme prioritně — dispečer ihned vyhodnotí situaci a v případě nutnosti vyšle kontrolu. Do jedné hodiny od potvrzení závady vysíláme dodavatele k provizornímu odstranění.

Kam se mohu obrátit s dotazem ke stavu řešení?

Můžete odpovědět na potvrzovací e-mail, který obdržíte po nahlášení závady, nebo kontaktovat dispečink telefonicky či e-mailem.

Co dělat při poškození vozidla nebo zranění kvůli závadě?

Závadu zdokumentujte a ihned nás informujte telefonicky nebo prostřednictvím naší aplikace Hlášení poruch a závad.

Následně můžete žádat o náhradu škody. Více informací včetně žádosti naleznete na stránce Žádost o náhradu škody.

Jaká hlášení řešíte nejčastěji?

Nejčastěji se jedná o následky dopravních nehod (střepy, znečištění), výtluky na vozovce a poškozené nebo chybějící dopravní značení.

Co vše potřebuji k vydání Koordinačního souhlasu

K vydání Koordinačního souhlasu z hlediska potřebujete:

  • koordinační situaci, případně situační plánek včetně okótování (s vyznačením plánované akce, názvem komunikace, rozlišením chodníků a vozovek, nejbližší křižovatkou, číslem orientačním, popř. popisným a číslem parcely)
  • termíny realizace
  • údaje o investorovi
Jaký je postup pro vydání Koordinačního vyjádření

Na základě posouzení předložené projektové dokumentace vydává naše oddělení koordinace Koordinační vyjádření ke stavebnímu záměru.

Investor, který žádá o vyjádření k záměrům staveb, obdrží kromě tohoto vyjádření rovněž Koordinační vyjádření.

Následně si investor před zahájením prací žádá o Koordinační souhlas s provedením výkopových prací, popř. Koordinační souhlas se stavebním záborem nebo Koordinační souhlas s nestavebním záborem.

Mám zájem získat slevu v rámci pronájmu na předzahrádku, jak ji získám?

Slevu v rámci pronájmu předzahrádky je možné získat za těchto podmínek:

  • pokud umožníte veřejnosti užívání toalet zdarma, poskytneme vám slevu na nájemném ve výši 5 Kč/m2/den,
  • pokud máte předzahrádku v provozu i v zimní období (listopad až březen), poskytneme vám slevu ve výši 50 % denního nájemného.
Mohu mít předzahrádku bez smluvního vztahu?

Nikoliv. Jakýkoliv zábor umístěný na komunikaci ve vlastnictví hlavního města Prahy je brán jako neoprávněné užívání komunikace a je sankcionován.