FAQ

Na této stránce naleznete přehled všech často kladených dotazů napříč stránkami TSK.

Máme zájem o vyhrazená parkovací stání před naším zastupitelským úřadem. Jak máme postupovat?

Nejprve se obraťte na Diplomatický protokol Ministerstva zahraničních věcí, zda váš zastupitelský úřad má nárok na vyhrazená parkovací stání v rámci reciprocity.

Poté se obraťte na odbor dopravy příslušné městské části případně na Oddělení silničního správního úřadu Odboru pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy (u místních komunikací I. třídy), kde vám schválí a vydají situační plánek se zakreslenými vyhrazenými parkovacími stáními.

Následně vyplňte Žádost o smlouvu na vyhrazená stání pro zastupitelské úřady a nahrajte ji spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jiným z uvedených způsobů.

Máme nótu od Diplomatického protokolu Ministerstva zahraničních věcí o naplnění reciprocity. Jak máme dále postupovat?

Obraťte se na odbor dopravy příslušné městské části případně na oddělení silničního správního úřadu Odboru pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy, kde vám schválí a vydají plánek se zakreslenými vyhrazenými parkovacími stáními.

Následně vyplňte Žádost o smlouvu na vyhrazená stání pro zastupitelské úřady a nahrajte ji spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jiným z uvedených způsobů.

Náš zastupitelský úřad nesplňuje princip vzájemnosti (reciprocity). Můžeme i tak požádat o vyhrazené parkovací stání?

V tomto případě si můžete zažádat o vyhrazená parkovací stání za úhradu na základě nájemní smlouvy.

V případě, že vyhrazená parkovací stání jsou v zóně placeného stání, obraťte se na Odbor dopravy Magistrátu hl. m. Prahy, na oddělení organizace dopravy, které zajišťuje schválení jednorázové výjimky ze Zásad pro zřizování zón placeného stání.

Po schválení výjimky se obraťte na odbor dopravy příslušné městské části případně na Oddělení silničního správního úřadu Odboru pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy (u místních komunikací I. třídy), kde vám schválí a vydají situační plánek se zakreslenými vyhrazenými parkovacími stáními.

Následně vyplňte Žádost o smlouvu na vyhrazená stání pro zastupitelské úřady a nahrajte ji spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jiným z uvedených způsobů.

Kolik bude náš zastupitelský úřad platit za parkovací stání pro 1 vozidlo?

Nájemné za jedno vyhrazené parkovací stání se řídí Usnesením Rady hl. m. Prahy č. 1858 ze dne 1. 8. 2022 o Zásadách cenové politiky při pronajímání nebo výpůjčce komunikací a jejich součástí, částí pozemků a ploch ve vlastnictví hl. m. Prahy, pronajímaných příslušnými odbory Magistrátu hl. m. Prahy a Technickou správou komunikací hl. m. Prahy, a.s.

Dle přílohy č. 1 - bodu 2. Výše nájemného bod B Pronájem komunikací pro trvale vyhrazená parkovací místa dle bodu a) činí nájemní 500,- Kč bez DPH za metr čtvereční na 1 kalendářní rok.

Na jak dlouhou dobu se uzavírá nájemní smlouva na vyhrazená parkovací stání pro zastupitelské úřady?

Nájemní smlouva na vyhrazená parkovací stání pro zastupitelské úřady se uzavírá na 2 roky.

Náš zastupitelský úřad má schválená místa z odboru dopravy případně Magistrátu hl. m. Prahy. Jak máme dále postupovat?

Vyplňte Žádost o smlouvu na vyhrazená stání pro zastupitelské úřady a nahrajte ji spolu se všemi potřebnými přílohami do elektronického formuláře nebo nám ji doručte jiným z uvedených způsobů.

Jaká je výměra vyhrazeného parkovacího stání pro vozidla zastupiteských úřadů?

Standardní výměra vyhrazeného parkovacího stání je 12,5 m2.

Kdo našemu zastupitelskému úřadu vyhotoví svislé a vodorovné dopravní značení? Hradíme za něj nějaký poplatek?

Svislé (dopravní značka) a vodorovné dopravní značení vám vyhotoví naše oddělení správy dopravního značení. Za osazení dopravního značení nic nehradíte.

Můžeme podat žádost na vyhrazená parkovací pro zastupitelské úřady stání elektronicky?

Ano, žádost můžete podat elektronicky, případně nám ji můžete předat jedním z uvedených způsobů Jak podat žádost.

Co je havárie inženýrské sítě?

Jedná se o stav, kdy je bezprostředně nutné začít s opravou inženýrské sítě, neboť hrozí nebezpečí poškození zdraví nebo majetku.

Havarijní stav není havárií.

Pro nezbytné práce není potřeba předchozí souhlas správce ani povolení zvláštního užívání komunikace.

K čemu potřebuji havarijní číslo TSK?

Povinností vlastníka inženýrské sítě v případě havárie je neprodleně oznámit vlastníku dotčené pozemní komunikace nebo správci, je-li výkon správy dotčené pozemní komunikace zajištován prostřednictvím správce, provedení prací, jejich místo alespoň provizorně označit a zabezpečit a zajistit následné uvedení dotčeného úseku pozemní komunikace do původního stavu podle podmínek správce komunikace a stanovených v dodatečném povolení ke zvláštnímu užívání pozemní komunikace.

Havarijní číslo TSK následně vlastník inženýrské sítě oznámí příslušenému úřadu městské části. Vydání havarijního čísla nahrazuje souhlas správce komunikace s pracemi souvisejícími s odstraněním havarijního stavu.

Jak mohu nahlásit havárii inženýrské sítě?

Havárii inženýrské sítě nahlaste prostřednictvím online formuláře.

Jaká je lhůta na odstranění havárie inženýrské sítě?

Lhůta na odstranění havárie včetně zpětných obnov povrchů je 10 kalendářních dnů počínaje dnem vzniku havárie.

Co se stane v případě nedodržení lhůty na odstranění havárie inženýrské sítě?

Pokud nedojde k obnově povrchů do 10 kalendářních dnů, bude událost předána na příslušné oddělení TSK k uzavření smluvního vztahu.

Ve výjimečných případech, a po předchozí odůvodněné písemné žádosti podané prostřednictvím e-mailu na adresu: havarie.is(zavináč)tsk-praha.cz, může být lhůta prodloužena správcem komunikace.

Je možné v případě jiného havarijního stavu získat souhlas správce podobně jako při havárii inženýrské sítě?

V případě mimořádné události nebo havarijního stavu, kdy hrozí nebezpečí z prodlení, je možné tento stav neprodleně oznámit podobně jako havárii inženýrské sítě.

Typickými případy jsou: padající části omítky, fasády, římsy domů, dále havarijní kácení stromu, uvolněná střešní krytina hrozící pádem na komunikaci, havarijní stav jiných objektů bezprostředně ohrožující pádem na komunikace.

Žádost je vždy individuálně posouzena a vyhodnocena k vydání či zamítnutí vydání havarijního čísla.

V jakém případě nebude vydáno havarijní číslo TSK?

Jedná se o tyto případy:

  • místem havárie není dotčena komunikace (stavba) v naší správě. Pro tento účel se posuzuje a rozlišuje svěřená správa pozemku a správa stavby na pozemku.
  • v případě, že se nejedná o havárií inženýrské sítě ani o mimořádnou událost a nehrozí bezprostřední nebezpečí z prodlení
  • oznamovatel v místě havárie má s námi uzavřen smluvní vztah nebo byl tento smluvní vztah v nedávné době ukončen a vznikne tak podezření na zneužití institutu havárie inženýrských sítí z důvodu prodloužení prací
  • pozemek a stavba na něm je svěřena do naší správy, ale v okamžiku havárie je smluvně pronajat nebo vypůjčen cizí straně. V takovém případě vám bude předán kontakt na nájemce nebo vypůjčitele a o zásahu do této části komunikace je nutné informovat nájemce/vypůjčitele a dohodnout podmínky převzetí komunikace
Kdo zajistí umístění případného dopravního značení a zabezpečení místa havárie?

Oznamovatel havárie inženýrské sítě na své náklady neprodleně zajistí zabezpečení a označení místa havárie.

Po celou dobu provádění prací až do definitivního předání odpovídá oznamovatel havárie plně za bezpečnost účastníků silničního provozu v místě provádění prací a za škody, jím způsobené vlivem zhoršené sjízdnosti (schůdnosti). Rovněž ručí za stav a funkčnost dopravního značení, odborně osazeného dle stanovení příslušeného silničního správního úřadu a nepřetržitý úklid případných nečistot z přilehlých částí komunikace.

Jak postupovat při obnově povrchů po havárii na komunikaci v zimním období, tj. od 1. 11. do 15. 3.?

V tomto období jsou nevhodné klimatické podmínky pro obnovu asfaltových krytů a asfaltové směsi nejsou produkovány.

Ve většině případů je tak nutné po havárii položit provizorní povrch, který bude neprodleně, jak to bude dle podmínek možné, vyměněn za povrch definitivní.

Havárii je nutné standardně ukončit do 10 kalendářních dnů, avšak za stav provizorního povrchu je odpovědný zhotovitel povrchu až do jeho definitivní obnovy. Provizorní kryt je z hlediska sjízdnosti/schůdnosti povinností zhotovitele krytu pravidelně kontrolovat v četnosti min. 1x týdně.

V případě vzniku závad v celistvosti a rovnosti povrchu musí být tyto závady neprodleně odstraněny zhotovitelem oprav.

Do jakého termínu mají být provizorní kryty obnoveny krytem definitivním?

Obnova komunikace po použití provizorního krytu na kryt definitivní by měla proběhnout bezodkladně ihned po jarním spuštění obaloven, nejpozději by však měla být obnovena do konce měsíce dubna téhož roku. Realizaci definitivního krytu je povinností oznámit správci komunikace.

Jak mohu nahlásit závadu na komunikaci?

Pro nahlášení závad na komunikacích, případně nahlášení jiných podnětů, využijte naši aplikaci Hlášení poruch a závad.
Případně nás kontaktujte e-mailem nebo telefonicky

Vždy prosím uveďte přesnou lokalitu a popis závady.