Časté dotazy k našim činnostem

Na této stránce naleznete přehled všech často kladených dotazů napříč stránkami TSK.

Co dělat v případě, že mi propadne předmět (klíče, mobil) mříží uliční vpusti či jiného poklopu?

Většina uličních vpustí je vybavena záchytným košem, proto je možné předmět vyzvednout. Kontaktujte centrální dispečink TSK na tel.: 224 237 725 (24/7).

Pro identifikaci budeme potřebovat přesnou adresu této uliční vpusti (ideálně nahlásit šestimístné číslo nejbližšího sloupu veřejného osvětlení). Uliční vpusť naši kolegové vyčistí a pokusí se vám spadený předmět vytáhnout. Upozorňujeme, že toto vytažení je bez záruky. Pokud předmět nezachytí koš v této vpusti, nebo při pokusu o vyjmutí spadnou do nitra vpusti, není možné již tento předmět vytáhnout.

V případě kanalizačních šachet (kulaté poklopy) spravovaných ve většině případů Pražskými vodovody a kanalizacemi je nalezení předmětu méně pravděpodobné.

Mohu svést dešťovou vodu ze svého domu do uliční vpusti?

Nikoliv. Dle platných norem si musí majitel nemovitosti likvidovat dešťovou vodu na svém pozemku. Pokud to není technicky možné, je nutné vybudovat samostatnou přípojku do dešťové nebo jednotné kanalizace dle požadavku správce této kanalizace.

Jak mohu nahlásit ucpanou uliční vpusť nebo propadlý poklop?

Pro nahlášení poruch na odvodňovacích zařízeních využijte naši aplikaci Hlášení poruch a závad.

Co dělat, pokud si poškodím auto na propadlém poklopu?

Zdokumentujte místo nehody – nejlépe s pomocí Policie ČR.
Pokud máte havarijní pojištění, škodu hradí pojišťovna.

Pokud ne, využijte naši aplikaci Hlášení poruch a závad.

Po ověření vlastnictví poklopu se věci ujme právní oddělení TSK.

Které poklopy má TSK ve správě?

TSK spravuje tzv. uliční vpusti (hranaté kanály s mřížkou na okraji vozovky), ale i některé kulaté poklopy na rychlostních komunikacích. Většinu kulatých kanálů však spravuje společnost Pražské vodovody a kanalizace, a.s.

Pozoruji, že se z kanálu kouří, co mám dělat?

Zpravidla se jedná o teplárenské zařízení, které TSK nespravuje.

Doporučujeme kontaktovat společnost Pražská teplárenská a.s. v případě, že se jedná o kanál na území Prahy na pravém břehu, nebo společnost Veolia Energie ČR, a.s. v případě území Prahy na levém břehu.

Co zobrazují informační tabule?

Informační cedule zobrazují informace o uzavírkách, nehodách, kolonách, intenzitě dopravy a aktuálních omezeních.

Proč čekám před tunelem, když se zdá prázdný?

Z bezpečnostních důvodů je doprava v tunelech řízena tak, aby nedocházelo k nebezpečnému nahromadění vozidel.

Je možné navštívit HDŘÚ a DIC?

Bohužel to možné není. Pracoviště nejsou přístupná veřejnosti kvůli bezpečnostním opatřením a nepřetržitému provozu.

Kde najdu více informací o aplikacích a službách CDSw?

Kompletní portfolio aplikací a služeb CDSw najdete na našich webových stránkách CDSw.

Potřebuji si vyřídit stavební zábor, kde najdu potřebné informace a jak mám postupovat?

Kompletního průvodce, který vás provede stavební agendou od začátku až do konce, najdete v sekci Jak si zařídit.

Potřebuji si vyřídit komerční zábor, kde najdu potřebné informace a jak mám postupovat?

Kompletního průvodce, který vás provede agendou komerčních záborů od začátku až do konce, najdete v sekci Jak si zařídit.

Jaká bude cena za zábor?

Cena za zábor je daná usnesením Rady hlavního města Prahy č.1858 ze dne 1. 8. 2022.

Zajistí TSK odtah automobilu, pokud bude ve vyznačeném místě záboru zaparkované auto?

Nikoliv. TSK tuto službu nezajištuje.

Potřebuji pasportizaci poruch vybraných komunikací – co mám udělat?

Pokud jste developer či investor a požaduje to správce komunikace, naše laboratoř provádí pasportizaci stavu komunikace před a po výstavbě dle TP 82 a TP 87.

Jakým způsobem zapravujete jádrové vývrty?

Zapravení provádíme vždy. Otvor se vyplní starým vývrtem, drceným kamenivem a následně se povrch doplní studenou asfaltovou směsí a zhutní.

Provádíte stanovení obsahu polycyklických aromatických uhlovodíků (12PAU)?

Ano, odebíráme vzorky vozovky, které zpracujeme a následně předáme k analýze do akreditované zkušební laboratoře, která provádí příslušné zkoušky.

Jak mohu nahlásit závadu či havarijní stav prvku mobiliáře?

Pro nahlášení poruch nebo závad na prvcích mobiliáře využijte naši aplikaci Hlášení poruch a závad.

Jak mohu požádat o doplnění mobiliáře (např. novou lavičku či stojan na kola)?

Podnět je možné zaslat příslušné městské části, která vyhodnotí jeho oprávněnost a zajistí financování.

Jak mohu požádat o odstranění lavičky či jiného prvku mobiliáře?

Podnět je možné zaslat příslušné městské části, která vyhodnotí jeho oprávněnost a využije standardní prostředky k odstranění prvků mobiliáře, například prostřednictvím TSK.