Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) představila veřejnosti novou část komplexního telematického dohledového systému (KTDS), který prostřednictvím 32 dohledových kamer, souboru dalších detekčních zařízení a informačních a řídicích scénářů pomůže zajistit plynulejší provoz na pražských komunikacích. Projekt, jehož realizace stále zhruba 60 milionů korun, spolufinancovala z 85% Evropská unie prostřednictvím fondu Soudržnosti, zbylé prostředky uhradilo hlavní město Praha.
Na tiskové konferenci a následném setkání se zástupci všech klíčových dodavatelů byly podrobně představeny technologické principy nového systému založeného na otočných dohledových kamerách s videodetekčními funkcemi zapojených do sítě již fungujícího televizního dohledu a rozšiřující množství dat přenášených do Hlavní dopravní řídící ústředny (HDŘÚ). Především byl osvětlen jeho praktický přínos pro složitou dopravní situaci v hlavním městě.
Zástupce hlavního zhotovitele, společnosti Camea, uvedl, že s novým systémem je nyní pražská doprava monitorována již celkem 75 moderními videodetekčními kamerami na 11 významných dopravních tazích, přičemž prvních devět zařízení KTDS bylo instalováno již v roce 2008.
Ve svém úvodním slově náměstek primátora Jiří Nouza zdůraznil důležitost těchto projektů v rámci udržitelného rozvoje dopravy na území hlavního města: „Praha stejně jako jiné evropské a světové metropole se potýká s rostoucí hustotou provozu. Ten má za následek problematickou dopravní situaci doprovázenou kolapsy, zvyšujícím se rizikem nehod a nekomfortním životním prostředím v okolí hlavních dopravních tepen, a proto je třeba k řízení a regulaci dopravy přistupovat aktivně.“
Ředitel TSK Ladislav Pivec na setkání s médii dále uvedl, že právě spuštěný systém (KTDS) je v pořadí již třetím projektem, jež byl v rámci Prahy úspěšně implementován Technickou správou komunikací: „Stejně jako předchozí dva evropské projekty - Systém řizeni městského silničního provozu a Zvyšování bezpečnosti silničního provozu v Praze - vznikl i tento za výrazné podpory evropského Operačního programu Doprava a my věříme, že pomůže plynulosti i bezpečnosti dopravy v hlavním městě Praze.“ Zároveň upozornil na rychlost, s jakou se podařilo projekt za součinnosti všech dodavatelů finalizovat a uvést do ostrého provozu, když od zahájení realizace v červenci 2013 neuplynul ani rok.