Tisková prohlášení - seznam

Veřejné zakázky na zóny placeného stání budou vypsány v nejbližších dnech

Rada hl. m. Prahy na dnešním zasedání schválila zadávací dokumentaci ke dvěma nadlimitním veřejným zakázkám na dodavatele služeb provozu zón placeného stání v Hlavním městě Praze a centrální informační systém zón placeného stání v Hlavním městě Praze. Odůvodnění zakázek schválilo Zastupitelstvo hl. m. Prahy 19. června 2014. Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK), která byla pověřena přípravou, realizací a následnou správou zón placeného stání, výběrová řízení vypíše nejpozději do konce července 2014.

„Obě zakázky chceme vzhledem k jejich významu vypsat co nejdříve. Kompletní zadávací dokumentace je připravena a my budeme usilovat o její zveřejnění nejpozději do konce července,“ uvedl Ladislav Pivec, šéf TSK.

„Dodavatelé pro zajištění nového systému zón placeného stání v Praze by mohli být známi už v průběhu září. Věříme proto, že pilotní etapa bude spuštěna dle plánovaného časového harmonogramu ještě do konce letošního roku,“ upřesnil náměstek primátora hl. m. Prahy Jiří Nouza.

Předpokládaná hodnota zakázky na dodávku služby provozu zón placeného stání v Hl. m. Praze je 893 300 000 Kč a s vybraným dodavatelem bude uzavřena smlouva na 5 let. Lhůta pro podání nabídek bude 78 dnů od vypsání veřejné zakázky. V případě zakázky na centrální informační systém zón placeného stání v Hl. m. Praze se jedná o 46 500 000 Kč a smlouva s dodavatelem bude uzavřena na dobu neurčitou.

Nová koncepce zón placeného stání je důležitý počin, který bude pro Hlavní město Prahu znamenat přiblížení ke standardu západoevropských metropolí v řešení dopravy v klidu. Kromě rozšíření stávajících zón o vytížené pražské lokality se obyvatelé Prahy i její návštěvníci dočkají moderního parkovacího systému s využitím nejnovějších technologií, jakými jsou platby parkovného prostřednictvím virtuálních hodin nebo on-line orientace v aktuální vytíženosti parkovacích zón.